fyty fyty .

fyty

مصاحبه منتشر شده در روزنامه صبح اقتصاد درباره سایت بلاگفا

به تازگی سرویس دهنده وبلاگ فارسی با نام بلاگفا راه اندازی شده است. بلاگفا یکی از چند سرویس دهنده رایگان پس از پرشین بلاگ، بلاگ اسکای است.
در سایت این سرویس دهنده نوشته شده :بلاگفا یک ابزار قدرتمند برای ساخت و مدیریت وبلاگ است .
بلاگفا به شما کمک می کند تا با سرعت و سهولت اطلاعات، خاطرات، مطالب و مقالات خود را در اینترنت منتشر کنید.> به علت گسترش وبلاگ نویسی در ایران نیاز به سرویس دهنده های مطمئن وپر سرعت احساس می شد اما تعداد کسانی که در این راه قدم گذاشتند در مقابل خیل عظیم متقاضی ها بسیار کم بوده است. دلیلی که بسیاری از کارشناسان مطرح می کنند، ریسک سرمایه گذاری در ایران است. اما علیرضا شیرازی به عنوان مدیر این سرویس دهنده به دنبال راه حلی برای ایجاد در آمد. او در گفتگو با صبح اقتصاد از راه های درآمدزایی اینترنتی می گوید.
بلاگفا چه زمانی راه اندازی شد؟
نسخه آزمایشی بلاگفا(blogfa.com) در 16 آذر 1383 راه اندازی شده است و امیدوارم پس از بررسی نرم افزار ، درخواستها و نیازهای کاربران و امکانات در نظر گرفته شده در مدت اجرای آزمایشی بزودی وارد اجرای رسمی سایت شویم.
هدف شما از راه اندازی بلاگفا چیست؟ البته نوشته بودید هدف نهایی و بلند مدت سایت بلاگفا میزبانی از هزاران وبلاگ و وبلاگ نویس است .اما آیا واقعا این هدف نهایی شماست؟ چه اشکالی دارد هدف شما ایجاد درآمد باشد؟
بلاگفا در تکمیل خدمات سایت پارسیک parseek.com  و به عنوان سرویسی جدید تاسیس شده است و البته همانطور که اشاره شد هدف میزبانی از تعداد زیادی از کاربران است و نوع برنامه نویسی و امکانات در نظر گرفته دقیقا با همین هدف صورت گرفته است و طبیعی است درآمدزایی برای یک سایت خصوصی مانند بلاگفا یک اصل و بهتر بگویم یک نیاز هست و با مخاطبان گسترده تر بهتر میتوان به نحوه درآمد زایی سایت فکر کرد.
آیا بلاگفا نمی تواند در آینده الگوی خوبی برای درآمدزایی از طریق اینترنت باشد؟ آیا به تبلیغات از طریق اینترنت فکر کرده اید؟
ما به دنبال شیوه و الگویی مناسب برای تامین هزینه های سایت هستیم و در مورد یک سرویس دهنده وبلاگ بایستی تلاش کرد تا شیوه های درآمدزایی سایت باعث آزار خوانندگان و نویسندگان وبلاگ نشود و البته به دنبال الگویی نیز برای ایجاد درآمد برای خود وبلاگ نویسان و ذی نفع بودن آنها نیز هستیم.
شرایطی که از کاربران خواسته اید قوانین ایران را رعایت کنند مبهم است. کاربران باید کدام قانون را رعایت کنند بنابراین شما می توانید براحتی آن ها را مسدود کنید؟
فکر نمیکنم نکته مبهمی وجود داشته باشد قوانین ایران بصورت مستند وجود دارد.حدود بلاگفا براساس دواصل هست یکی آنکه برای نویسندگان وبلاگها بدلیل نوشتن در بلاگفا مشکلی پیش نیاید و از طرفی هم انتظار داریم به خاطر نوشته های کاربران برای مدیریت بلاگفا نیز مشکلی ایجاد نشود.البته آنچه که تا حدودی مبهم است حدو مرزهای قانون کشور برای یک وب سایت شخصی یا وبلاگ است. با اینحال فکر میکنم مواردی مانند عدم توهین به مذاهب و یا مقامهای رسمی کشور وجود دارند که کاربران بلاگفا بایستی آنرا مدنظر داشته باشند.
بلاگفا آن طور که باید در میان وبلاگ نویسان شناخته شده نیست برای جذب وبلاگ نویسان چه کارهایی انجام داده اید؟
طبیعتا به دلیل نوپا بودن بلاگفا نبایستی چنین انتظاری از آن داشت . اما تعداد زیادی از وبلاگ نویسان با سابقه سایت بلاگفا را معرفی کرده اند و همچنین پس از مرحله اجرای آزمایشی نیز معرفی بلاگفا به کاربران ایرانی به شکل جدی تری دنبال خواهد شد.
به طور قطع ایجاد سرویس بلاگفا هزینه های فراوانی از جمله هزینه هاست خواهد بود؟
چگونه هزینه های بلاگفا را تامین می کنید؟ آیا با ایجاد بلاگفا قصد درآمدزایی دارید؟
در مورد سایت‌هایی مانند بلاگفا تامین هزینه ها و همچنین سرورهای میزبان بسیار مهم است علاوه بر هزینه مباحث امنیتی و فنی نیز میبایست برای سرورها در نظر گرفته شد و خوشبختانه در این زمینه سایت بلاگفا از حمایت یکی از شرکت های معتبر سرویسهای میزبانی در وب به نامouriran.com برخوردار است.سعی خواهد شد تا هزینه های دیگر نیز از طریق جذب حامیان مالی یا جذب آگهی‌های تبلیغاتی تامین شود.
در آینده چه امکاناتی به بلاگفا افزوده می شود؟
یکی از اهداف اجرای آزمایشی بلاگفا بررسی امکانات موجود و نیاز های کاربران است و بازخوردهایی که در این مدت و حتی بعد از آن دریافت خواهیم کرد تعیین کننده امکانات سایت بلاگفا در آینده خواهد بود.
بلاگفا چه تفاوتی با سرویس دهنده های دیگر وبلاگ دارد؟
تعریف مشخصی از سیستمهای مدیریت محتوا و ابزارهای مدیریت وبلاگ وجود دارد.هدف ما این بوده که بلاگفا نه الزاما مجموعا از امکانات جدید بلکه سرویسی با کیفیت و قابل اطمینان باشد. در تکنولوژی های بکار گرفته شده در بلاگفا و حتی شیوه معماری آن دقت فروانی شده است تا بستری برای یک سرویس سریع ،با کیفیت و در بلند مدت ایجاد شود .
بلاگفا سومین سرویس دهنده وبلاگ است چه آینده ای برای بلاگفا متصور هستید؟
بازخوردی که تاکنون ازطرف وبلاگ نویسان با سابقه و همچنین کاربران بلاگفا داشته ایم نشان از نزدیک شدن به سرویسی با کیفیت و سرعت خوب است و صد البته نواقصی هم داشته و داریم که برای حل آنها تلاش میکنیم.آینده بلاگفا به نوع و کیفیت سرویس آن، نحوه معرفی آن و همچنین علاقه و گرایشهای کاربران فارسی به پدیده وبلاگ وابسته است.
آیا آماری از وضعیت ثبت نام کابران تا امروز را دارید؟ فکر می کنم بعد از دوماه بتوانید اماری ارائه دهید؟
با توجه به نوپا بودن و اجرای آزمایشی بلاگفا تعداد کاربران آن نمی تواند نشان دهنده وضعیت امروز آن باشد بسیاری از وبلاگها بصورت آزمایشی ایجاد شده اند و سیاستی که در بلاگفا در پیش گرفته شده حذف وبلاگهای آزمایشی است .بنابراین پس از اجرای نهایی سایت که امیدوارم یک تا دو ماه دیگر باشد بتوان وضعیت بلاگفا را بصورت روشن تر و دقیقتری بیان کرد.

منبع : روزنامه صبح اقتصاد (دوشنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۸۳)

بلاگفا از آقای قوانلو و همچنین همکاران ایشان در روزنامه صبح اقتصاد به خاطر توجه و محبتی که به سایت بلاگفا داشته اند تشکر میکند.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۸ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)