fyty fyty .

fyty

آماري از عملكرد سايت بلاگفا

در چند ماهي كه از شروع فعاليت سايت بلاگفا گذشته است اين سايت توانسته تعداد زيادي از كاربران را جذب كند و هزاران وبلاگ در اين سايت ايجاد و  مديريت مي شوند. در ادامه آماري از عملكرد سايت ارائه خواهد شد.

تعداد كل كاربران و وبلاگهاي ثبت شده:  30735
تعداد كل كاربراني كه هم اكنون حداقل يك پست در وبلاگ خود دارند: 19106
تعداد كل كاربراني كه در  شصت روز گذشته وارد بخش مديريت وبلاگ شده اند: 20030
تعداد كل مطالب نوشته شده در وبلاگها : 122408
تعداد كل نظرات نوشته شده براي مطالب وبلاگها: 143174

آمار فوق تا تاريخ پنج شنبه 18 فرودين 1384 ميباشد.همچنين نزديك به سه هزار وبلاگ غير فعال و آزمايشي در اين مدت حذف شده اند كه در آمار فوق در نظر گرفته نشده اند.

ميانگين بازديد صفحات سايت و وبلاگها تا نيمه اول ماه مارس برابر 150 هزار بازديد روزانه ميباشد كه هم اكنون اين آمار بيش از دويست هزار بازديد در روز ميباشد.

آمار رشد بازديدكنندگان سايت بلاگفا در چند ماه گذشته



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۵ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

سال نو مبارك

جاويد باد اين جشن، جاويد باد لحظه هاي نو شدن، جاويد باد اين روزها. تا باشد خنده هاي كودكان بر سر سفره اي هفت سين. باشد بوسه هاي افراد خانواده در زمان تحويل سال.باشد نگاه پر مهر همسران. نگاه پدران و مادران بر فرزندان خود و باشد ميليونها آرزوي شيريني كه بر دل هموطنانمان خوانده ميشود. جاويد باد نام عزيزاني كه اين روزها در كنار ما نيستند و جاودانگي ابدي براي آنها كه جانشان را براي ايران و ايراني دادند تا ما امسال نيز تجربه يك عيد شيرين داشته باشم.افسوس كه فقر شيريني اين جشن را از دل بسياري از هموطنانم ربوده است و شايد بهترين آرزو در اين لحظات همان باشد كه آنها نيز در سالهاي آيند شريك شادي ديگر هموطنانشان باشد.شاد زيستن هنر است و  براستي كه هنرمند آنهايي هستند  كه در اين روزها ساعاتي شاد و مهر انگيز و زيبا براي خود و نزديكانشان مي سازند.
آرزوي بهترين لحظات و بهترين شاديها را براي كاربران بلاگفا و خوانندگان اين وبلاگ دارم .

مهرتان افزون
عليرضا شيرازي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۴ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

مصاحبه منتشر شده در روزنامه صبح اقتصاد درباره سايت بلاگفا

به تازگى سرويس دهنده وبلاگ فارسى با نام بلاگفا راه اندازى شده است. بلاگفا يكى از چند سرويس دهنده رايگان پس از پرشين بلاگ، بلاگ اسكاى است.
در سايت اين سرويس دهنده نوشته شده :بلاگفا يك ابزار قدرتمند براى ساخت و مديريت وبلاگ است .
بلاگفا به شما كمك مى كند تا با سرعت و سهولت اطلاعات، خاطرات، مطالب و مقالات خود را در اينترنت منتشر كنيد.> به علت گسترش وبلاگ نويسى در ايران نياز به سرويس دهنده هاى مطمئن وپر سرعت احساس مى شد اما تعداد كسانى كه در اين راه قدم گذاشتند در مقابل خيل عظيم متقاضى ها بسيار كم بوده است. دليلى كه بسيارى از كارشناسان مطرح مى كنند، ريسك سرمايه گذارى در ايران است. اما عليرضا شيرازى به عنوان مدير اين سرويس دهنده به دنبال راه حلى براى ايجاد در آمد. او در گفتگو با صبح اقتصاد از راه هاى درآمدزايى اينترنتى مى گويد.
بلاگفا چه زمانى راه اندازى شد؟
نسخه آزمايشى بلاگفا(blogfa.com) در 16 آذر 1383 راه اندازى شده است و اميدوارم پس از بررسى نرم افزار ، درخواستها و نيازهاى كاربران و امكانات در نظر گرفته شده در مدت اجراى آزمايشى بزودى وارد اجراى رسمى سايت شويم.
هدف شما از راه اندازى بلاگفا چيست؟ البته نوشته بوديد هدف نهايى و بلند مدت سايت بلاگفا ميزبانى از هزاران وبلاگ و وبلاگ نويس است .اما آيا واقعا اين هدف نهايى شماست؟ چه اشكالى دارد هدف شما ايجاد درآمد باشد؟
بلاگفا در تكميل خدمات سايت پارسيك parseek.com  و به عنوان سرويسى جديد تاسيس شده است و البته همانطور كه اشاره شد هدف ميزبانى از تعداد زيادى از كاربران است و نوع برنامه نويسى و امكانات در نظر گرفته دقيقا با همين هدف صورت گرفته است و طبيعى است درآمدزايى براى يك سايت خصوصى مانند بلاگفا يك اصل و بهتر بگويم يك نياز هست و با مخاطبان گسترده تر بهتر ميتوان به نحوه درآمد زايى سايت فكر كرد.
آيا بلاگفا نمى تواند در آينده الگوى خوبى براى درآمدزايى از طريق اينترنت باشد؟ آيا به تبليغات از طريق اينترنت فكر كرده ايد؟
ما به دنبال شيوه و الگويى مناسب براى تامين هزينه هاى سايت هستيم و در مورد يك سرويس دهنده وبلاگ بايستى تلاش كرد تا شيوه هاى درآمدزايى سايت باعث آزار خوانندگان و نويسندگان وبلاگ نشود و البته به دنبال الگويى نيز براى ايجاد درآمد براى خود وبلاگ نويسان و ذى نفع بودن آنها نيز هستيم.
شرايطى كه از كاربران خواسته ايد قوانين ايران را رعايت كنند مبهم است. كاربران بايد كدام قانون را رعايت كنند بنابراين شما مى توانيد براحتى آن ها را مسدود كنيد؟
فكر نميكنم نكته مبهمى وجود داشته باشد قوانين ايران بصورت مستند وجود دارد.حدود بلاگفا براساس دواصل هست يكى آنكه براى نويسندگان وبلاگها بدليل نوشتن در بلاگفا مشكلى پيش نيايد و از طرفى هم انتظار داريم به خاطر نوشته هاى كاربران براى مديريت بلاگفا نيز مشكلى ايجاد نشود.البته آنچه كه تا حدودى مبهم است حدو مرزهاى قانون كشور براى يك وب سايت شخصى يا وبلاگ است. با اينحال فكر ميكنم مواردى مانند عدم توهين به مذاهب و يا مقامهاى رسمى كشور وجود دارند كه كاربران بلاگفا بايستى آنرا مدنظر داشته باشند.
بلاگفا آن طور كه بايد در ميان وبلاگ نويسان شناخته شده نيست براى جذب وبلاگ نويسان چه كارهايى انجام داده ايد؟
طبيعتا به دليل نوپا بودن بلاگفا نبايستى چنين انتظارى از آن داشت . اما تعداد زيادى از وبلاگ نويسان با سابقه سايت بلاگفا را معرفى كرده اند و همچنين پس از مرحله اجراى آزمايشى نيز معرفى بلاگفا به كاربران ايرانى به شكل جدى ترى دنبال خواهد شد.
به طور قطع ايجاد سرويس بلاگفا هزينه هاى فراوانى از جمله هزينه هاست خواهد بود؟
چگونه هزينه هاى بلاگفا را تامين مى كنيد؟ آيا با ايجاد بلاگفا قصد درآمدزايى داريد؟
در مورد سايت‌هايى مانند بلاگفا تامين هزينه ها و همچنين سرورهاى ميزبان بسيار مهم است علاوه بر هزينه مباحث امنيتى و فنى نيز ميبايست براى سرورها در نظر گرفته شد و خوشبختانه در اين زمينه سايت بلاگفا از حمايت يكى از شركت هاى معتبر سرويسهاى ميزبانى در وب به نامouriran.com برخوردار است.سعى خواهد شد تا هزينه هاى ديگر نيز از طريق جذب حاميان مالى يا جذب آگهى‌هاى تبليغاتى تامين شود.
در آينده چه امكاناتى به بلاگفا افزوده مى شود؟
يكى از اهداف اجراى آزمايشى بلاگفا بررسى امكانات موجود و نياز هاى كاربران است و بازخوردهايى كه در اين مدت و حتى بعد از آن دريافت خواهيم كرد تعيين كننده امكانات سايت بلاگفا در آينده خواهد بود.
بلاگفا چه تفاوتى با سرويس دهنده هاى ديگر وبلاگ دارد؟
تعريف مشخصى از سيستمهاى مديريت محتوا و ابزارهاى مديريت وبلاگ وجود دارد.هدف ما اين بوده كه بلاگفا نه الزاما مجموعا از امكانات جديد بلكه سرويسى با كيفيت و قابل اطمينان باشد. در تكنولوژى هاى بكار گرفته شده در بلاگفا و حتى شيوه معمارى آن دقت فروانى شده است تا بسترى براى يك سرويس سريع ،با كيفيت و در بلند مدت ايجاد شود .
بلاگفا سومين سرويس دهنده وبلاگ است چه آينده اى براى بلاگفا متصور هستيد؟
بازخوردى كه تاكنون ازطرف وبلاگ نويسان با سابقه و همچنين كاربران بلاگفا داشته ايم نشان از نزديك شدن به سرويسى با كيفيت و سرعت خوب است و صد البته نواقصى هم داشته و داريم كه براى حل آنها تلاش ميكنيم.آينده بلاگفا به نوع و كيفيت سرويس آن، نحوه معرفى آن و همچنين علاقه و گرايشهاى كاربران فارسى به پديده وبلاگ وابسته است.
آيا آمارى از وضعيت ثبت نام كابران تا امروز را داريد؟ فكر مى كنم بعد از دوماه بتوانيد امارى ارائه دهيد؟
با توجه به نوپا بودن و اجراى آزمايشى بلاگفا تعداد كاربران آن نمى تواند نشان دهنده وضعيت امروز آن باشد بسيارى از وبلاگها بصورت آزمايشى ايجاد شده اند و سياستى كه در بلاگفا در پيش گرفته شده حذف وبلاگهاى آزمايشى است .بنابراين پس از اجراى نهايى سايت كه اميدوارم يك تا دو ماه ديگر باشد بتوان وضعيت بلاگفا را بصورت روشن تر و دقيقترى بيان كرد.

منبع : روزنامه صبح اقتصاد (دوشنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۸۳)

بلاگفا از آقاي قوانلو و همچنين همكاران ايشان در روزنامه صبح اقتصاد به خاطر توجه و محبتي كه به سايت بلاگفا داشته اند تشكر ميكند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۳ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

مصاحبه با روزنامه شرق

متن زير مصاحبه اي درباره سايت بلاگفا در روزنامه شرق در تاريخ پنجشنبه ۱۰ دى ۱۳۸۳ چاپ شد. آنچه در ادامه درج خواهد شد متن مصاحبه اشاره شده ميباشد.

اگر اولين نبوديم بهترين باشيم

اگر به وبلاگ نويسى علاقه داريد حتماً نام جديد سرويس دهنده وبلاگ يعنى «بلاگفا» را شنيده ايد؛ مديريت اين سرويس وبلاگ فارسى يعنى عليرضا شيرازى از بلاگفا به عنوان فرزند جديد مجموعه پارسيك ياد مى كند. علت اين مسئله را مى توانيد در گفت وگويى كه با اين برنامه نويس و كارشناس نرم افزار داشته ايم بخوانيد.
• • •
بلاگفا از چه تاريخى آغاز به كار كرد و هدف شما از راه اندازى اين سرويس وبلاگ چه بود؟
بلاگفا سايتى تازه تاسيس است كه اواسط آذرماه ۸۳ فعاليت نسخه آزمايشى آن آغاز شد و هدف از تاسيس سايت، گسترش خدمات سايت پارسيك بوده و البته چنين سرويسى نياز به فعاليت در سايتى مستقل دارد. بلاگفا با اين هدف به وجود آمده است كه با استفاده از جديدترين و قدرتمندترين تكنولوژى و شيوه هاى معمارى در طراحى و پياده سازى سايت و همچنين سياستى روشن بهترين سرويس وبلاگ باشد و در واقع ما كار را با اين اصل شروع كرده ايم كه اگر اولين نبوديم بهترين باشيم.
براى بلاگفا چه ميزان هزينه كرده ايد و در طول روز چقدر از زمانتان را صرف آن مى كنيد؟
از آنجا كه نرم افزار مديريت بلاگفا در زمان فراغت من نوشته شده است نمى توانم زمان و يا هزينه مشخصى را براى پياده سازى آن اعلام كنم، البته نياز و هزينه اصلى سايت هايى مانند بلاگفا علاوه بر زمان و نيروى انسانى ، تامين سرورهاى ميزبان ، پهناى باند و سرويس هاى بانك اطلاعات است كه توسط شركت حامى سايت بلاگفا تامين شده است.
به غير از شما كسى ديگر در بلاگفا مشغول به فعاليت است؟
بلاگفا در دو بخش، مديريت و پشتيبانى مى شود. بخشى كه مربوط به مسائل فنى، امكانات سايت و سياست هاى سايت است را من بر عهده دارم و البته در اين بخش تنها نيستم و برخى از بهترين مديران سايت هاى اينترنتى و وبلاگ نويسان نيز مرا يارى مى كنند و بخش ديگر كه مسائل مربوط به سرورهاى سايت است توسط شركت OURIRAN تامين كننده سرور و حامى سايت پشتيبانى مى شود .
در حال حاضر آمار وبلاگ هاى بلاگفا چگونه است؟
با توجه به تازه تاسيس بودن سايت كه در واقع كمتر از سه هفته از شروع فعاليت جدى آن مى گذرد بسيار زود است كه بخواهيم درباره آمار سايت صحبت كنيم ، اما در اين مدت بلاگفا مورد توجه و استقبال وبلاگ نويسان فارسى قرار گرفته به طورى كه هم اينك اگر چه با فاصله زياد اما در مقام دومين سرويس وبلاگ فارسى است و طبيعى است كه چنين سرويس هايى را بايستى در بلندمدت بررسى كرد.
در طول يكى دو سال گذشته حداقل چند سرويس دهنده ديگر فارسى هم راه اندازى شده و برخى از آنها مثل پرشين بلاگ به شهرت و مقبوليت هم رسيده اند. بلاگفا در اين بازار رقابتى نزديك چه ويژگى هايى براى برترى دارد؟
دو اصل در مورد سايت هايى مانند بلاگفا ارزيابى مى شود يكى ويژگى هاى فنى و ديگرى ميزان اطمينان و تداوم سرويس ها است، از بعد فنى بلاگفا سرعت بالاتر، افزايش و توسعه برخى امكانات وبلاگ نويسى و پياده سازى محيطى پايدار و آسان را دنبال مى كند و از نظر ديگر تجربه سه ساله پارسيك و همچنين تجربيات و حمايت يكى از بزرگترين شركت هاى ميزبانى وب دليلى براى جديت در تداوم خدمات اين سايت است. بلاگفا با اين ديد پياده سازى شده است كه پذيراى هزاران وبلاگ نويس باشد و مطمئن هستم تا مدت ها سريع ترين سرويس وبلاگ فارسى خواهد بود.
همه شما را به عنوان مدير بلاگفا مى شناسند آيا اين ريسك را قبول كرده ايد كه به هر حال ممكن است نوشته هاى ديگران كه حتى با اسم مستعار نوشته مى شود مى تواند به نوعى براى شما مشكل ايجاد كند؟
من اعتقاد دارم كه مسئول يك سايت به خصوص يك سايت سرويس دهنده هميشه بايستى مشخص باشد و نمى توان به تداوم خدمات سايتى مطمئن بود كه هيچ شخص مشخصى مسئوليت آن را نپذيرفته است در قوانين استفاده از بلاگفا ذكر شده كه اين سايت ضمن حمايت از آزادى بيان تابع قوانين كشور ايران است و فكر مى كنم اگر ملاحظات و قوانين كشور توسط نويسندگان وبلاگ ها همچنان كه تاكنون بوده رعايت شود مشكلى پيش نيايد. پاسخ سئوال شما همچنين به ميزان درك شرايط موجود توسط وبلاگ نويس ها و همچنين وسعت نظر مسئولين نيز وابسته است.
عجيب است كه شما مدير سايت پارسيك هستيد و در بلاگفا امكان جست و جو نگذاشته ايد كارى كه البته سرويس دهندگان وبلاگ خارجى هم انجام نداده اند و در ظاهر رده بندى موضوعى هم نداريد؟
من مدير جست وجوگر پارسيك هستم و به همين دليل نيز اين مسئله را از ديدى ديگر نگاه مى كنم. البته در بلاگفا امكان جست وجو در فهرست وبلاگ ها، موضوعات و نويسندگان وبلاگ ها وجود دارد. چنان كه گفتيد بسيارى از سايت هاى بزرگ سرويس وبلاگ امكان جست وجو در كل محتواى وبلاگ ها را ندارند و اين به دليل آن است كه كار جست وجو به شكل تخصصى و جامع ترى توسط جست وجوگر وبلاگ ها انجام مى شود و در عمل نيز اكثر كاربران براى جست وجو از سايت هاى جست وجوگر استفاده مى كنند در بلاگفا نيز با توجه به اين ديد از نظر تكنيكى مواردى را در نظر گرفته ايم تا محتواى وبلاگ ها در محيطى جامع تر جست وجو و پويش شوند معرفى وبلاگ هاى به روز شده به موتورهاى جست وجوگر وبلاگ و همچنين معرفى خودكار وبلاگ هاى فعال به جست وجوگر گوگل از جمله اين امكانات هستند در مورد موضوع بندى وبلاگ ها اگر چه من شخصاً تمايلى ندارم تا نويسندگان وبلاگ ها خود را مقيد به گروه مشخصى كنند اما برنامه اى داريم كه اين كار در شكل بهتر و جامع ترى انجام شود.
 
لينك اين مصاحبه در وب سايت روزنامه شرق



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۲ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

آغاز

بلاگفا فعاليت خود را آغاز كرد.
براي مدتي سايت  بصورت آزمايشي فعاليت خواهد كرد تا اشكالات احتمالي رفع و نظرات كاربران در نظر گرفته شود.البته اطلاعات و نوشته هاي كاربران در اين مرحله محفوظ خواهد ماند .
بلاگفا با اين ديد طراحي و پياده سازي شده است تا ميزباني مطمئن براي هزاران كاربر و وبلاگ نويس باشد و در طراحي، تكنيكهاي بكار گرفته شده  و سرور ميزبان  اين امر در نظر گرفته شده است.
مطمئن هستيم كه اين هدف محقق نخواهد شد اگر از ياري كاربران سايت و دوستانمان بي بهره باشيم.اگر به اشكالي برخورد كرديد اگر پيشنهاد يا انتقادي داشتيد ما را از آن مطلع كنيد و مطمئن باشيد از خواندن همه آنها خوشحال خواهيم شد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۲ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)