fyty fyty .

fyty

آماري از عملكرد سايت بلاگفا

در چند ماهي كه از شروع فعاليت سايت بلاگفا گذشته است اين سايت توانسته تعداد زيادي از كاربران را جذب كند و هزاران وبلاگ در اين سايت ايجاد و  مديريت مي شوند. در ادامه آماري از عملكرد سايت ارائه خواهد شد.

تعداد كل كاربران و وبلاگهاي ثبت شده:  30735
تعداد كل كاربراني كه هم اكنون حداقل يك پست در وبلاگ خود دارند: 19106
تعداد كل كاربراني كه در  شصت روز گذشته وارد بخش مديريت وبلاگ شده اند: 20030
تعداد كل مطالب نوشته شده در وبلاگها : 122408
تعداد كل نظرات نوشته شده براي مطالب وبلاگها: 143174

آمار فوق تا تاريخ پنج شنبه 18 فرودين 1384 ميباشد.همچنين نزديك به سه هزار وبلاگ غير فعال و آزمايشي در اين مدت حذف شده اند كه در آمار فوق در نظر گرفته نشده اند.

ميانگين بازديد صفحات سايت و وبلاگها تا نيمه اول ماه مارس برابر 150 هزار بازديد روزانه ميباشد كه هم اكنون اين آمار بيش از دويست هزار بازديد در روز ميباشد.

آمار رشد بازديدكنندگان سايت بلاگفا در چند ماه گذشته



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۹ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

سال نو مبارك

جاويد باد اين جشن، جاويد باد لحظه هاي نو شدن، جاويد باد اين روزها. تا باشد خنده هاي كودكان بر سر سفره اي هفت سين. باشد بوسه هاي افراد خانواده در زمان تحويل سال.باشد نگاه پر مهر همسران. نگاه پدران و مادران بر فرزندان خود و باشد ميليونها آرزوي شيريني كه بر دل هموطنانمان خوانده ميشود. جاويد باد نام عزيزاني كه اين روزها در كنار ما نيستند و جاودانگي ابدي براي آنها كه جانشان را براي ايران و ايراني دادند تا ما امسال نيز تجربه يك عيد شيرين داشته باشم.افسوس كه فقر شيريني اين جشن را از دل بسياري از هموطنانم ربوده است و شايد بهترين آرزو در اين لحظات همان باشد كه آنها نيز در سالهاي آيند شريك شادي ديگر هموطنانشان باشد.شاد زيستن هنر است و  براستي كه هنرمند آنهايي هستند  كه در اين روزها ساعاتي شاد و مهر انگيز و زيبا براي خود و نزديكانشان مي سازند.
آرزوي بهترين لحظات و بهترين شاديها را براي كاربران بلاگفا و خوانندگان اين وبلاگ دارم .

مهرتان افزون
عليرضا شيرازي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۹ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

مصاحبه منتشر شده در روزنامه صبح اقتصاد درباره سايت بلاگفا

به تازگى سرويس دهنده وبلاگ فارسى با نام بلاگفا راه اندازى شده است. بلاگفا يكى از چند سرويس دهنده رايگان پس از پرشين بلاگ، بلاگ اسكاى است.
در سايت اين سرويس دهنده نوشته شده :بلاگفا يك ابزار قدرتمند براى ساخت و مديريت وبلاگ است .
بلاگفا به شما كمك مى كند تا با سرعت و سهولت اطلاعات، خاطرات، مطالب و مقالات خود را در اينترنت منتشر كنيد.> به علت گسترش وبلاگ نويسى در ايران نياز به سرويس دهنده هاى مطمئن وپر سرعت احساس مى شد اما تعداد كسانى كه در اين راه قدم گذاشتند در مقابل خيل عظيم متقاضى ها بسيار كم بوده است. دليلى كه بسيارى از كارشناسان مطرح مى كنند، ريسك سرمايه گذارى در ايران است. اما عليرضا شيرازى به عنوان مدير اين سرويس دهنده به دنبال راه حلى براى ايجاد در آمد. او در گفتگو با صبح اقتصاد از راه هاى درآمدزايى اينترنتى مى گويد.
بلاگفا چه زمانى راه اندازى شد؟
نسخه آزمايشى بلاگفا(blogfa.com) در 16 آذر 1383 راه اندازى شده است و اميدوارم پس از بررسى نرم افزار ، درخواستها و نيازهاى كاربران و امكانات در نظر گرفته شده در مدت اجراى آزمايشى بزودى وارد اجراى رسمى سايت شويم.
هدف شما از راه اندازى بلاگفا چيست؟ البته نوشته بوديد هدف نهايى و بلند مدت سايت بلاگفا ميزبانى از هزاران وبلاگ و وبلاگ نويس است .اما آيا واقعا اين هدف نهايى شماست؟ چه اشكالى دارد هدف شما ايجاد درآمد باشد؟
بلاگفا در تكميل خدمات سايت پارسيك parseek.com  و به عنوان سرويسى جديد تاسيس شده است و البته همانطور كه اشاره شد هدف ميزبانى از تعداد زيادى از كاربران است و نوع برنامه نويسى و امكانات در نظر گرفته دقيقا با همين هدف صورت گرفته است و طبيعى است درآمدزايى براى يك سايت خصوصى مانند بلاگفا يك اصل و بهتر بگويم يك نياز هست و با مخاطبان گسترده تر بهتر ميتوان به نحوه درآمد زايى سايت فكر كرد.
آيا بلاگفا نمى تواند در آينده الگوى خوبى براى درآمدزايى از طريق اينترنت باشد؟ آيا به تبليغات از طريق اينترنت فكر كرده ايد؟
ما به دنبال شيوه و الگويى مناسب براى تامين هزينه هاى سايت هستيم و در مورد يك سرويس دهنده وبلاگ بايستى تلاش كرد تا شيوه هاى درآمدزايى سايت باعث آزار خوانندگان و نويسندگان وبلاگ نشود و البته به دنبال الگويى نيز براى ايجاد درآمد براى خود وبلاگ نويسان و ذى نفع بودن آنها نيز هستيم.
شرايطى كه از كاربران خواسته ايد قوانين ايران را رعايت كنند مبهم است. كاربران بايد كدام قانون را رعايت كنند بنابراين شما مى توانيد براحتى آن ها را مسدود كنيد؟
فكر نميكنم نكته مبهمى وجود داشته باشد قوانين ايران بصورت مستند وجود دارد.حدود بلاگفا براساس دواصل هست يكى آنكه براى نويسندگان وبلاگها بدليل نوشتن در بلاگفا مشكلى پيش نيايد و از طرفى هم انتظار داريم به خاطر نوشته هاى كاربران براى مديريت بلاگفا نيز مشكلى ايجاد نشود.البته آنچه كه تا حدودى مبهم است حدو مرزهاى قانون كشور براى يك وب سايت شخصى يا وبلاگ است. با اينحال فكر ميكنم مواردى مانند عدم توهين به مذاهب و يا مقامهاى رسمى كشور وجود دارند كه كاربران بلاگفا بايستى آنرا مدنظر داشته باشند.
بلاگفا آن طور كه بايد در ميان وبلاگ نويسان شناخته شده نيست براى جذب وبلاگ نويسان چه كارهايى انجام داده ايد؟
طبيعتا به دليل نوپا بودن بلاگفا نبايستى چنين انتظارى از آن داشت . اما تعداد زيادى از وبلاگ نويسان با سابقه سايت بلاگفا را معرفى كرده اند و همچنين پس از مرحله اجراى آزمايشى نيز معرفى بلاگفا به كاربران ايرانى به شكل جدى ترى دنبال خواهد شد.
به طور قطع ايجاد سرويس بلاگفا هزينه هاى فراوانى از جمله هزينه هاست خواهد بود؟
چگونه هزينه هاى بلاگفا را تامين مى كنيد؟ آيا با ايجاد بلاگفا قصد درآمدزايى داريد؟
در مورد سايت‌هايى مانند بلاگفا تامين هزينه ها و همچنين سرورهاى ميزبان بسيار مهم است علاوه بر هزينه مباحث امنيتى و فنى نيز ميبايست براى سرورها در نظر گرفته شد و خوشبختانه در اين زمينه سايت بلاگفا از حمايت يكى از شركت هاى معتبر سرويسهاى ميزبانى در وب به نامouriran.com برخوردار است.سعى خواهد شد تا هزينه هاى ديگر نيز از طريق جذب حاميان مالى يا جذب آگهى‌هاى تبليغاتى تامين شود.
در آينده چه امكاناتى به بلاگفا افزوده مى شود؟
يكى از اهداف اجراى آزمايشى بلاگفا بررسى امكانات موجود و نياز هاى كاربران است و بازخوردهايى كه در اين مدت و حتى بعد از آن دريافت خواهيم كرد تعيين كننده امكانات سايت بلاگفا در آينده خواهد بود.
بلاگفا چه تفاوتى با سرويس دهنده هاى ديگر وبلاگ دارد؟
تعريف مشخصى از سيستمهاى مديريت محتوا و ابزارهاى مديريت وبلاگ وجود دارد.هدف ما اين بوده كه بلاگفا نه الزاما مجموعا از امكانات جديد بلكه سرويسى با كيفيت و قابل اطمينان باشد. در تكنولوژى هاى بكار گرفته شده در بلاگفا و حتى شيوه معمارى آن دقت فروانى شده است تا بسترى براى يك سرويس سريع ،با كيفيت و در بلند مدت ايجاد شود .
بلاگفا سومين سرويس دهنده وبلاگ است چه آينده اى براى بلاگفا متصور هستيد؟
بازخوردى كه تاكنون ازطرف وبلاگ نويسان با سابقه و همچنين كاربران بلاگفا داشته ايم نشان از نزديك شدن به سرويسى با كيفيت و سرعت خوب است و صد البته نواقصى هم داشته و داريم كه براى حل آنها تلاش ميكنيم.آينده بلاگفا به نوع و كيفيت سرويس آن، نحوه معرفى آن و همچنين علاقه و گرايشهاى كاربران فارسى به پديده وبلاگ وابسته است.
آيا آمارى از وضعيت ثبت نام كابران تا امروز را داريد؟ فكر مى كنم بعد از دوماه بتوانيد امارى ارائه دهيد؟
با توجه به نوپا بودن و اجراى آزمايشى بلاگفا تعداد كاربران آن نمى تواند نشان دهنده وضعيت امروز آن باشد بسيارى از وبلاگها بصورت آزمايشى ايجاد شده اند و سياستى كه در بلاگفا در پيش گرفته شده حذف وبلاگهاى آزمايشى است .بنابراين پس از اجراى نهايى سايت كه اميدوارم يك تا دو ماه ديگر باشد بتوان وضعيت بلاگفا را بصورت روشن تر و دقيقترى بيان كرد.

منبع : روزنامه صبح اقتصاد (دوشنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۸۳)

بلاگفا از آقاي قوانلو و همچنين همكاران ايشان در روزنامه صبح اقتصاد به خاطر توجه و محبتي كه به سايت بلاگفا داشته اند تشكر ميكند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۸ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

مصاحبه با روزنامه شرق

متن زير مصاحبه اي درباره سايت بلاگفا در روزنامه شرق در تاريخ پنجشنبه ۱۰ دى ۱۳۸۳ چاپ شد. آنچه در ادامه درج خواهد شد متن مصاحبه اشاره شده ميباشد.

اگر اولين نبوديم بهترين باشيم

اگر به وبلاگ نويسى علاقه داريد حتماً نام جديد سرويس دهنده وبلاگ يعنى «بلاگفا» را شنيده ايد؛ مديريت اين سرويس وبلاگ فارسى يعنى عليرضا شيرازى از بلاگفا به عنوان فرزند جديد مجموعه پارسيك ياد مى كند. علت اين مسئله را مى توانيد در گفت وگويى كه با اين برنامه نويس و كارشناس نرم افزار داشته ايم بخوانيد.
• • •
بلاگفا از چه تاريخى آغاز به كار كرد و هدف شما از راه اندازى اين سرويس وبلاگ چه بود؟
بلاگفا سايتى تازه تاسيس است كه اواسط آذرماه ۸۳ فعاليت نسخه آزمايشى آن آغاز شد و هدف از تاسيس سايت، گسترش خدمات سايت پارسيك بوده و البته چنين سرويسى نياز به فعاليت در سايتى مستقل دارد. بلاگفا با اين هدف به وجود آمده است كه با استفاده از جديدترين و قدرتمندترين تكنولوژى و شيوه هاى معمارى در طراحى و پياده سازى سايت و همچنين سياستى روشن بهترين سرويس وبلاگ باشد و در واقع ما كار را با اين اصل شروع كرده ايم كه اگر اولين نبوديم بهترين باشيم.
براى بلاگفا چه ميزان هزينه كرده ايد و در طول روز چقدر از زمانتان را صرف آن مى كنيد؟
از آنجا كه نرم افزار مديريت بلاگفا در زمان فراغت من نوشته شده است نمى توانم زمان و يا هزينه مشخصى را براى پياده سازى آن اعلام كنم، البته نياز و هزينه اصلى سايت هايى مانند بلاگفا علاوه بر زمان و نيروى انسانى ، تامين سرورهاى ميزبان ، پهناى باند و سرويس هاى بانك اطلاعات است كه توسط شركت حامى سايت بلاگفا تامين شده است.
به غير از شما كسى ديگر در بلاگفا مشغول به فعاليت است؟
بلاگفا در دو بخش، مديريت و پشتيبانى مى شود. بخشى كه مربوط به مسائل فنى، امكانات سايت و سياست هاى سايت است را من بر عهده دارم و البته در اين بخش تنها نيستم و برخى از بهترين مديران سايت هاى اينترنتى و وبلاگ نويسان نيز مرا يارى مى كنند و بخش ديگر كه مسائل مربوط به سرورهاى سايت است توسط شركت OURIRAN تامين كننده سرور و حامى سايت پشتيبانى مى شود .
در حال حاضر آمار وبلاگ هاى بلاگفا چگونه است؟
با توجه به تازه تاسيس بودن سايت كه در واقع كمتر از سه هفته از شروع فعاليت جدى آن مى گذرد بسيار زود است كه بخواهيم درباره آمار سايت صحبت كنيم ، اما در اين مدت بلاگفا مورد توجه و استقبال وبلاگ نويسان فارسى قرار گرفته به طورى كه هم اينك اگر چه با فاصله زياد اما در مقام دومين سرويس وبلاگ فارسى است و طبيعى است كه چنين سرويس هايى را بايستى در بلندمدت بررسى كرد.
در طول يكى دو سال گذشته حداقل چند سرويس دهنده ديگر فارسى هم راه اندازى شده و برخى از آنها مثل پرشين بلاگ به شهرت و مقبوليت هم رسيده اند. بلاگفا در اين بازار رقابتى نزديك چه ويژگى هايى براى برترى دارد؟
دو اصل در مورد سايت هايى مانند بلاگفا ارزيابى مى شود يكى ويژگى هاى فنى و ديگرى ميزان اطمينان و تداوم سرويس ها است، از بعد فنى بلاگفا سرعت بالاتر، افزايش و توسعه برخى امكانات وبلاگ نويسى و پياده سازى محيطى پايدار و آسان را دنبال مى كند و از نظر ديگر تجربه سه ساله پارسيك و همچنين تجربيات و حمايت يكى از بزرگترين شركت هاى ميزبانى وب دليلى براى جديت در تداوم خدمات اين سايت است. بلاگفا با اين ديد پياده سازى شده است كه پذيراى هزاران وبلاگ نويس باشد و مطمئن هستم تا مدت ها سريع ترين سرويس وبلاگ فارسى خواهد بود.
همه شما را به عنوان مدير بلاگفا مى شناسند آيا اين ريسك را قبول كرده ايد كه به هر حال ممكن است نوشته هاى ديگران كه حتى با اسم مستعار نوشته مى شود مى تواند به نوعى براى شما مشكل ايجاد كند؟
من اعتقاد دارم كه مسئول يك سايت به خصوص يك سايت سرويس دهنده هميشه بايستى مشخص باشد و نمى توان به تداوم خدمات سايتى مطمئن بود كه هيچ شخص مشخصى مسئوليت آن را نپذيرفته است در قوانين استفاده از بلاگفا ذكر شده كه اين سايت ضمن حمايت از آزادى بيان تابع قوانين كشور ايران است و فكر مى كنم اگر ملاحظات و قوانين كشور توسط نويسندگان وبلاگ ها همچنان كه تاكنون بوده رعايت شود مشكلى پيش نيايد. پاسخ سئوال شما همچنين به ميزان درك شرايط موجود توسط وبلاگ نويس ها و همچنين وسعت نظر مسئولين نيز وابسته است.
عجيب است كه شما مدير سايت پارسيك هستيد و در بلاگفا امكان جست و جو نگذاشته ايد كارى كه البته سرويس دهندگان وبلاگ خارجى هم انجام نداده اند و در ظاهر رده بندى موضوعى هم نداريد؟
من مدير جست وجوگر پارسيك هستم و به همين دليل نيز اين مسئله را از ديدى ديگر نگاه مى كنم. البته در بلاگفا امكان جست وجو در فهرست وبلاگ ها، موضوعات و نويسندگان وبلاگ ها وجود دارد. چنان كه گفتيد بسيارى از سايت هاى بزرگ سرويس وبلاگ امكان جست وجو در كل محتواى وبلاگ ها را ندارند و اين به دليل آن است كه كار جست وجو به شكل تخصصى و جامع ترى توسط جست وجوگر وبلاگ ها انجام مى شود و در عمل نيز اكثر كاربران براى جست وجو از سايت هاى جست وجوگر استفاده مى كنند در بلاگفا نيز با توجه به اين ديد از نظر تكنيكى مواردى را در نظر گرفته ايم تا محتواى وبلاگ ها در محيطى جامع تر جست وجو و پويش شوند معرفى وبلاگ هاى به روز شده به موتورهاى جست وجوگر وبلاگ و همچنين معرفى خودكار وبلاگ هاى فعال به جست وجوگر گوگل از جمله اين امكانات هستند در مورد موضوع بندى وبلاگ ها اگر چه من شخصاً تمايلى ندارم تا نويسندگان وبلاگ ها خود را مقيد به گروه مشخصى كنند اما برنامه اى داريم كه اين كار در شكل بهتر و جامع ترى انجام شود.
 
لينك اين مصاحبه در وب سايت روزنامه شرق



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۸ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

آغاز

بلاگفا فعاليت خود را آغاز كرد.
براي مدتي سايت  بصورت آزمايشي فعاليت خواهد كرد تا اشكالات احتمالي رفع و نظرات كاربران در نظر گرفته شود.البته اطلاعات و نوشته هاي كاربران در اين مرحله محفوظ خواهد ماند .
بلاگفا با اين ديد طراحي و پياده سازي شده است تا ميزباني مطمئن براي هزاران كاربر و وبلاگ نويس باشد و در طراحي، تكنيكهاي بكار گرفته شده  و سرور ميزبان  اين امر در نظر گرفته شده است.
مطمئن هستيم كه اين هدف محقق نخواهد شد اگر از ياري كاربران سايت و دوستانمان بي بهره باشيم.اگر به اشكالي برخورد كرديد اگر پيشنهاد يا انتقادي داشتيد ما را از آن مطلع كنيد و مطمئن باشيد از خواندن همه آنها خوشحال خواهيم شد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۷ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

اخطار در رابطه با ايميلهاي مشكوك

چند روزي هست كه براي برخي كاربران بلاگفا ايميلي ارسال شده است كه در آن نسبت به عنوان يا متن وبلاگ آنها اخطار داده شده است.لازم است مجددا تذكر داده شود كه ما پيامي براي كاربران خود ارسال نكرده ايم و اينگونه نامه ها جعلي مي باشد و هيچ ارتباطي با مديريت سرويس بلاگفا ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۴ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

در گفتگو با ايسنا مطرح شد ، كيفيت به جاي كميت

مدير سايت بلاگفا گفت: وبلاگ‌نويسي فارسي به دليل كاهش كيفيت آن، در سراشيبي قرار گرفته و در حال سقوط است.

عليرضا شيرازي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس «نگاهي به وبلاگ‌ها»ي ايسنا، با اشاره به آماري كه در خصوص رتبه‌ي وبلاگ‌هاي فارسي در ميان وبلاگ‌هاي دنيا عنوان شده است، افزود: هر چند در گذشته براساس آمار بدست آمده، وبلاگ‌هاي ايراني در مرتبه‌ي سوم يا پنجم دنيا قرار داشت، اما هم‌اكنون اين آمار بعيد به نظر مي‌رسد و تصور نمي‌كنم وبلاگ‌هاي ايراني در ميان وبلاگ‌هاي دنيا جزو ده تاي اول نيز باشد. چون وبلاگ‌نويسان ساير كشورها به شدت پيشرفت كرده‌اند و آمار سايت‌ها افزايش يافته است.

وي تصريح كرد:‌ در حال حاضر ضريب نفوذ اينترنت در ايران كم است و كاربران فعالي كه هر هفته به اينترنت وصل مي‌شوند، تنها استفاده‌ي آن‌ها از اينترنت چك كردن ايميل و چت است.

وي ادامه داد: در كشورهاي ديگر ضريب نفوذ اينترنت بسيار بالاست، به‌طوري كه حتي اگر ده درصد آن‌ها بيايند و وب‌نويسي را تجربه كنند، به مراتب خيلي بيشتر از ما خواهند بود.

شيرازي با بيان اين كه كشور ما خيلي زودتر از كشورهاي ديگر وبلاگ‌نويسي را تجربه كرد، متذكر شد: شايد يكي از دلايل پيشرفت وبلاگ در ايران اين بود كه در ابتدا اكثر روزنامه‌نگاران با علاقه‌ي بسيار زياد شروع به نوشتن وبلاگ كردند و يك سرويس وبلاگ فارسي را ايجاد كردند كه خيلي از كشورهاي ديگر در اين زمينه سرمايه‌گذاري نكرده بودند. اما پس از اين كه كشورهاي ديگر وبلاگ‌نويسي را درك كردند و كاربرانشان با اين پديده آشنا شدند، شروع به سرمايه‌گذاري در اين عرصه كردند.

مدير سايت بلاگفا اضافه كرد: با توجه به محدود بودن دامنه‌ي پيشرفت ما در زمينه‌ي وبلاگ‌نويسي، نبايد انتظار داشته باشيم كه رقابت نزديكتري با كشورهايي چون آمريكا، ‌كانادا و كشورهاي اروپايي و آسياي شرقي در اين عرصه داشته باشيم.

وي با تاكيد بر اين كه در زمينه‌ي كميت وبلاگ‌ها مشكلي نداريم، خاطرنشان ساخت: ‌با توجه به كاربراني كه داريم و علاقه‌مندي كه نسبت به اين حوزه وجود دارد و وبلاگ‌هايي كه هم‌اكنون توسط كاربران جديد يعني نسل جديد وبلاگ‌نويسان ايجاد و مديريت مي‌شود، از نظر كميت مشكلي نداريم ولي از نظر كيفي ضعيف هستيم. البته انتظار كار تخصصي از وبلاگ‌نويسان نداريم، اما اين انتظار وجود دارد مطالبي كه نوشته مي‌شود، حداقل با يك شيوه نگارش درست و نشان‌دهنده‌ي هويت و طرز تفكر آن نويسنده باشد.

شيرازي در ادامه پيرامون وبلاگ‌هايي كه درباره‌ي موضوعاتي از جمله تجارت و به نوعي براي تبليغات استفاده مي‌شوند، گفت: وبلاگ‌هايي كه به نوعي مطالب خود را كپي كرده و يا از امكانات وبلاگ به عنوان يك سايت تبليغاتي استفاده مي‌كنند، عملا وبلاگ‌نويس نيستند.

وي توضيح داد: اگرچه در ابتداي شروع كار وبلاگ‌نويسي، افراد باسواد و متخصص وب‌نويسي را در اين حوزه تجربه مي‌كردند، اما امروزه اساتيد و متخصصان حضور كمرنگي دارند و خيلي از وبلاگ‌ها با ديد تجاري و مواردي از اين قبيل نوشته مي‌شود. البته اين نوع مطالب نيز به هيچ عنوان مردود شناخته نمي‌شود، ولي چون ارزش خاصي ندارد، باعث كاهش سطح محتواي كيفي وبلاگ‌هاي فارسي شده است.

مدير سايت بلاگفا در پايان گفت:‌ مطبوعات بايد به جاي پرداختن به افزايش تعداد كميت وبلاگ‌ها، دغدغه اصلي آنها افزايش كيفيت وبلاگ‌نويسي با يكسري مقررات و شيوه‌ي نگارش درست باشد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۴ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

انتظاري ساده از كاربران سايت بلاگفا

امروز متوجه شديم كه در وبلاگي در بلاگفا  مطالبي منتشر شده است كه مورد استناد برخي سايتهاي خبري نيز قرار گرفته است.در مطالب اين وبلاگ مواردي به چشم مي خورد كه ميتواند پيگردي قانوني براي نويسنده آن در بر داشته باشد و البته قابل حدس است كه نويسنده هويت اصلي خويش را معرفي نكرده بود و حقيقت آن است به دليل عدم وجود قوانين مشخصي در اينباره حدود اختيارات و مسئوليتهاي مديران سرويسهاي وبلاگ در ايران مشخص نيست.
توصيه اي كه بارها به كاربران بلاگفا داشته ايم رعايت شرايط ايران، پرهيز از توهين به مقامات حكومت ايران در نوشته هاي خويش و هرگونه مطلبي است كه ممكن است پيگردي قانوني داشته باشد و بايد بپذيريم كه كاربراني كه با وجود اطلاع از اينكه  مديران سايت بلاگفا ساكن ايران و افرادي شناخته شده هستند همچنان به نوشتن چنين مطالبي اقدام ميكنند در حق ما كم لطفي كرده اند.

همانطور كه در تفاهم نامه و مقررات سايت تاكيد كرديم مسئوليت مطالب وبلاگ بر عهده خود كاربران ميباشد و آنچه ما در تبعيت از قوانين و شرايط ايران انجام ميدهيم مسدود كردن وبلاگهايست كه ممكن از قوانين سايت عدول و براي اين سرويس دهنده و همچنين كاربران آن مشكل ايجاد كنند.
هدف و تلاش ما ايجاد يك سرويس دهنده وبلاگ فارسي با كيفيتي مناسب براي كاربران فارسي زبان است و انتظار ما از كاربران سايت در نظر گرفتن شرايط ايران و پرهيز از نوشتن مطالبي است كه ميتواند در چنين هدفي ما را دچار مشكل كند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۳ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

مصاحبه منتشر شده در روزنامه آسيا درباره سايت بلاگفا

با دوست فعال و خوبي در روزنامه آسيا و در زمان برگزاري نمايشگاه الكامپ امسال گفتگويي در رابطه با سايت بلاگفا داشتيم  كه اخيرا در روزنامه آسيا منتشر شده است. متن مصاحبه منتشر شده عينا در ادامه درج شده است.

گفت‌وگو با عليرضا شيرازي مدير سايت بلاگفا

عليرضاشيرازي با سرويس بلاگفا سرو صداي زيادي به پا كرد. به طوري‌كه امروز به جرات مي توان بلاگفا را يكي از بهترين و قوي‌ترين سرويس‌هاي وبلاگي جهان ناميد. اله‌كامپ امسال فرصت مناسبي بود تا با اين دوست خوب گفت‌وگويي داشته باشم.[روزنامه آسيا]

يك معرفي‌كامل از‌خودت. نام و نام خانوادگي،سن و تحصيلات
من عليرضاشيرازي، 27 ساله و تحصيلاتم  در رشته كارشناسي  نرم‌افزار مي‌باشد.

اولين بار كي با واژه وبلاگ آشنا شدي؟ اولين وبلاگي كه خوندي چي بود؟
اولين‌بار را  كه دقيقاً به‌خاطر ندارم اما فكر مي‌كنم اولين‌بار در ميان سايت‌هاي خبري انگليسي با آن برخورد كردم كه چندان هم برايم جالب نبود. ولي به صورت جدي با مفهوم وبلاگ و به خصوص وبلاگ فارسي در سايت گويا و وبلاگ سردبير خودم آشنا شدم .

خودت وبلاگ مي نوشتي؟
بله. من در همان ابتدا دو سبك وبلاگ نويسي را تجربه كردم. يكي نوشتن مطالب خصوصي و افكارم بود و ديگر يك وبلاگ در مورد  مطالب علمي. اما در مدت كوتاهي به هر دو خاتمه دادم چون اول اينكه علاقه چنداني به نوشتن مداوم مطالب شخصي و خاطراتم نداشتنم و از طرفي هم مطمئن نبودم كه بتوانم براي مدت زيادي بنويسم. اما به‌صورت جدي وبلاگ‌نويسي را كه تاكنون نيز ادامه داشته در وبلاگ Itiran.net   تجربه كرده‌ام.

چي شد كه تصميم به راه‌اندازي سرويس وبلاگي گرفتي؟
اين طرح از همان آغازي كه با آن آشنا شدم در ذهنم بود و اصولاً به هر ايده خوبي كه بتوان با برنامه‌نويسي آن‌را پياده سازي كرد, علاقه‌مند هستم. اما مطمئن بودم كه چنين سرويسي هزينه زيادي در برخواهد داشت و درعين حال در آن زمان بسيار سخت مي‌توانستيم به درآمدزايي سايت‌هاي فارسي فكر كنيم و همچنين  به دليل عدم شناخت شركت‌ها آنها  تمايلي به حمايت و تامين بخشي از هزينه‌هاي آن نداشت. به هرحال دوستان با استعداد ديگري اين‌كار را شروع كردند ولي در اين اواخر كمي رخوت و كندي در اين سرويس دهنده‌ها مشاهده مي‌شد كه  اشتياق مرا  به ارايه سرويسي با كيفيت بالاتر بيشتر كرد و البته برنامه‌ريزي براي ارا‌يه سرويسي بلندمدت و باكيفيت و حاميان مالي مطمئن نيز لازم بود كه پس از حل مشكلات،  بلاگفا كار خويش را آغاز كرد.

يك تاريخچه مختصر از اولين روز ثبت دومين و تغيير و تحولات بعدي.
من معمولاً اول طراحي سايت و برنامه‌نويسي را آغاز مي‌كنم و سپس دامين آن‌را ثبت مي‌كنم و در اين مورد هم اگرچه برخي دامين‌هاي مد نظرم در هنگام طراحي سايت به ثبت رسيد اما در نهايت نام BlogFa.com را براي آن  انتخاب كردم. سپس براي مدتي آن‌را سايت را راه‌اندازي و آزمايش كردم و پس از  مدت كوتاهي و در آذر ماه سال 83  سايت فعاليت خود  را آغاز كرد.

اطلاعات موردنياز در مورد سرورها و ساير چيزهايي كه لازم مي‌دوني
‌در ابتدا بلاگفا در يك سرور با چندين سايت مشترك بود اما پس از استقبال كاربران دو سرور يكي به عنوان وب سرور و ديگري سرور بانك اطلاعات  با حمايت و پشتباني فني و مالي شركت ouriran براي سايت بلاگفا  در نظرگرفته شد.

تيم بلاگفا الان چند نفره؟ اداره چنين سايتي مشكل نيست؟
هسته اصلي را شايد بتوان من, به عنوان طراح و مدير سرويس و همچنين شركت  ouriran به عنوان تيم پشتيباني فني سرورها دانست. اما دوستان ديگري نيز هستند كه در زمينه نظارت بر وبلاگ و حتي بررسي كيفيت سرويس ما را ياري مي‌كنند.
اصولاً سايت‌هايي بلاگفا مانند كه ميزبان اطلاعات هزاران كاربر هستند بايد تلاش كنند كمترين خطا در طراحي و پياده سازي داشته باشند و همچنين تهيه پشتيباني مداوم از اطلاعات و بررسي وضعيت سايت  وسرور نيز وظايف ديگري هستند كه بايستي بصورت جدي به آنها پرداخته شود.
عدم وجود هيچگونه مشكلي در سايت كه به اطلاعات كاربران بلاگفا  لطمه بزند و يا سايت را براي‌ مدت طولاني از دسترس خارج كند و همچنين عدم ايجاد هيچگونه مشكلي امنيتي براي سايت به‌نظرم نشان‌دهنده آن است كه سايت تاكنون به اهداف خود در اين زمينه رسيده است.
اما مورد ديگري كه وقت ما را زياد مي‌گيرد نظارت بر مطالب بر وبلاگ‌هاست. متاسفانه برخي بدون توجه به اينكه ما در ايران فعاليت مي‌كنيم و شايد هم با غرض ورزي مطالب و حتي تصاويري غير‌اخلاقي را در وبلاگ‌هايشان درج مي‌كنند و البته مشكل ديگر نحوه برخورد يا سايت‌هاي سياسي هست كه متاسفانه هنوز چهارچوب مشخصي براي انتشار اينگونه مطالب در وب مشخص نشده است و تقريباً سليقه‌اي هست و حتي چند روزي بلاگفا به خاطر برخي وبلاگ‌هاي سياسي درچند  سرويس دهنده اينترت فيلتر شده بود. در عين حال هنوز معلوم نيست كه مسوول يك سرويس‌دهنده وبلاگ  تاچه حد نسبت به مطالب منتشر شده در وبلاگ‌هاي ميزباني شده مسوول است.  اما شخصاً معتقدم در مورد وبلاگ سياسي به‌دليل مخاطبان محدودترشان و هم شخصي‌تر بودن وبلاگ بايستي با ديد بازتري برخورد شود .

تعداد كاربران بلاگفا چند نفره؟
در حال حاضر بيش از پنجاه هزار وبلاگ در بلاگفا فعال هست البته به اين ميزان بايد بيش از بيست و پنج هزار وبلاگي را كم بدليل  عدم فعاليت و آزمايشي بودن حذف شده اند را نيز بايد اضافه كرد.
بيش از 300 هزار مطلب نير در وبلاگ‌ها نوشته شده است. و نيز درحال حاضر بيش از 400 هزار بازديد روزانه از صفحات وبلاگ‌ها داريم كه در روزهاي تعطيل حتي از مرز 600 هزار نيز مي‌گذرد.


امنيت سيستم و نكاتي در اين مورد؟
همانطور كه قبلاً نيز گفتم ما ميزبان اطلاعات كاربران خود هستيم و خود را نسبت به حفط آنها متعهد مي‌دانيم دقت فراواني براي عدم وجود مشكلات امنيتي در برنامه سايت و همچين تهيه نسخه پشتيبان به‌صورت روزانه‌ از اطلاعات كاربران و مطالب نوشته شده توسط آنها بخشي از كارهاي  صورت‌گرفته شده است.

كاربران چقدر مطمئن باشند كه اين سرويس به سرنوشت سايتي مثل تك بلاگ دچار نمي‌شه و تداوم در كارش خواهد داشت؟
نمي‌توان به صورت مطلق اطمينان داد. اما به اين كفايت مي‌كنم كه خود من هزينه  چند سال سروهاي سايت را  كنارگذاشته‌ام و همچنين يكي از بزرگترين شركت‌هاي ارايه كننده خدمات ميزباني كه صدها سايت سازمان و شركت دولتي را نيز پشتيباني مي‌كند را به عنوان پشتيبان مالي و تامين كننده سرور در كنار خويش داريم.

با شنيدن اين كلمات اولين جمله اي كه به ذهنت ميرسه چيه؟
-پرشين بلاگ – يك ايده خوب و شروعي شجاعانه
-بلاگر – يك پديده جدي در دنياي وي
-درخشان – سردبير خودش!
-عطا!  - ابعادي بزرگ ولي صميمي
-علي دايي! – من فوتبال را دوست ندارم.

احتمال اينكه سرويسي مثل بلاگ اسكاي فيلتر بشه چقدره؟ و چه تمهيداتي انديشيدين؟
فيلتر شدن بلاگ اسكاي به نظرم درست نيست و سعي من بر اين بوده كه مشخص كنم كه سرويس بلاگفا هويتي ايراني و تابع قوانين ايران هست و جدا از مسوولين مي‌خواهم كه اگر مشكلي در برخي وبلاگ‌ها وجود دارد آن‌را با مسوول سرويس‌دهنده  درميان بگذارند. فيلتر شدن يك سايت فارسي را  به  معناي مرگ  آن مي‌دانم و حيف مي‌دانم كه به‌خاطر مطالبي كه معدودي خواننده دارد و يا به خاطر تنگ‌نظري‌ها،  آينده سايتي كه ماه‌ها براي آن زحمت كشيده شده و بر روي آن سرمايه‌گذاري شده نابودشود.

آيامحتواي وبلاگ‌ها توسط‌تيم خاصي كنترل ميشه؟ ازنظر اخلاقي و سياسي؟ اگه آره در مورد نحوه كارشون توضيح بدين.
در مورد مطالب سياسي براستي در حد شخص من نيست كه تعيين كنم كه كدام از خط قرمزها رد  شده‌اند و چه‌بسا تصميم‌گيرندگان اصلي در حكومت نيز با سلايق خاصي به آنها نگاه مي‌كنند. اما برخي‌موارد درقانون مشخص شده است مانند توهين به مقامات بلندپايه نظام و يا تبليغ برخي گروه‌هاي سياسي كه معمولاً پس از دريافت گزارشي در اين مورد به آنها اخطار و يا وبلاگ آنها مسدود مي شود.
و البته چند تن از دوستان صاحب‌نظر  نيز مرا در اين زمينه ياري ميكنند.


نظرتون در مورد سرويس‌هاي وبلاگ ايراني چيه؟
به عنوان يك سايت مي‌توانيم شاهد ايده‌هاي خوب برنامه‌نويسان آنها باشيم اما به نظرم برخي از آنها از نوعي سوء مديريت رنج مي برند. 
    
جايگاه وبلاگ در ايران رو چگونه مي بيني؟
وبلاگ‌ها تقريبا يك قطب مهم در وب فارسي هستند. پديده‌اي كه نمي‌توان آن‌را ناديده گرفت. وبلاگ‌ها بيش از هر بخش ديگري  نقش زبان‌‌فارسي را در وب پررنگ كرده‌اند اما عدم وجود رويكرد  و جرياني مالي در اين پديده باعث وجود مشكلاتي همچون بي‌انگيزگي وبلاگ‌نويس‌ها و عدم‌استقبال بنگاه‌هاي مالي از آنها  شده است.

برنامه‌هاي آتي سرويستون چيه؟
افزايش كيفي‌وكمي امكانات سايت و كمك به وبلاگ‌نويسان و كاربران براي داشتن وبلاگي بهتر‌. براي پولي كردن سرويس در آينده برنامه‌اي داريد يا نه؟
سرويس اصلي سايت پولي نخواهد شد اما سرويس خاصي همراه با فضا براي تصاوير و برخي امكانات ديگر در نظر داريم كه با مبلغ اندكي ارايه خواهد شد.


سياست‌هاي جذب آگهي سرويس چطوره؟
تاكنون آگهي‌هاي جذب‌شده براساس تماس و درخواست علاقه‌مندان براي درج آگهي در سايت بوده است. اما  به‌زودي رويكرد و سياست‌هاي تامين مالي و درآمدزايي سايت مشخص و اجرا خواهد‌شد.
نظرت درمورد ستون دنياي وبلاگ‌ها در روزنامه آسيا چيه و چه پيشنهادي داري؟
اصولاًهركاري  كه كمكي به وبلاگ‌ها،وبلاگ‌نويس‌ها و ارتقاي جايگاه آنها كند خوب و قابل تقدير است. فكر مي‌كنم يكي از نيازهاي دنياي وبلاگ‌هاي  فارسي كمك براي افزايش كيفي آنهاست و در واقع بايد تلاش شود كه كاربران با شناخت بهتري نسبت به اين پديده و حتي با شيوه بهتر نگارش و رعايت اخلاق در مطالب  وبلاگ خود را بروز دهند.

 
گفتگو از نادر جديدي
لينك به مصاحبه منتشر شده در روزنامه آسيا

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۳ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

تبليغات در بلاگفا و چند نكته

در اين چند روز نظرات دوستان خوبم در بلاگفا را نسبت به تبليغات در وبلاگهاي بلاگفا خواندم. بسياري از اين مسئله ناراضي بودند و البته درك ميكنم كه چنين اقدامي در نخستين روزها ميتواند براي بسياري خوشايند نباشد. حقيقت را بخواهيد در حال تماس و رايزني با چندين شركت براي گرفتن نوع  ديگري از تبليغات هستيم كه قطعا شكل بسيار بهتري نسبت به شكل فعلي خواهد داشت اما به هر حال شرايط ايجاب كرد تا اين چنين وارد عرصه تبليغات و درآمدزايي براي سايت شويم. برخي از اينكه از تبليغ نامزد خاصي را در سايت قرار داديم ناراحت هستند اما براستي چه فرقي ميكند وقتي بپذيريم كه آنچه نمايش داده ميشود يك بنر تبليغاتي هست كه به عنوان شيوه اي براي تامين هزينه هاي سايت در نظر گرفته شده است ديگر آنكه محتواي بنر چيست نبايد باعث آزرده خاطر شدن دوستان شود. اين ميتواند تبليغ يك محصول غذايي، يك موسسه آموزشي و يا شركتي خاص باشد.لازم است مجددا يادآوري كنيم كه آگهي هاي سايت بلاگفا مربوط به گرايش سياسي خاص مديران و سرمايه گذاران بلاگفا نيست.در حقيقت تنها هدفي كه دنبال ميكنيم يك سرويس با كيفيت خوب است كه بتواند هزينه هاي خويش را تامين كند.
اگر ياران ما در بلاگفا نظر و پيشنهاد ديگري در مورد درآمد زايي سايت دارند و يا چنانكه قبلا اشاره شد شكل بهتري براي نمايش بنرها به نظرشان مي رسد ما را از آن مطلع كنند. چه كسي بهتر از خود كاربران بلاگفا كه بتوانند به آن كمك كنند.در عين حال در نظر داريم براي كاربراني كه تمايلي به داشتن تبليغ در سايت خود ندارد سرويس خاصي را  با هزينه بسيار اندكي ارائه كنيم .
منتظر نظرات شما هستيم.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۲ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)