fyty fyty .

fyty

آزمايش نسخه جديد بلاگفا -وبلاگ گروهي،موضوع بندي،لينكدوني و...

نسخه جديدي از نرم افزار بلاگفا را بصورت آزمايشي بر روي سايت قرا داده ايم. اميدواريم در دو روز آينده امكانات جديد سايت و مشكلات احتمالي را بررسي كنيم در نسخه جديد بلاگفا شاهد امكانات جديدي هستيم كه در زير به آنها اشاره شده است.
  • وبلاگ گروهي - امكان ورود  و نوشتن مطالب توسط چندين نويسنده با نامهاي كاربري متفاوت و همچنين دسترسي به آخرين مطالب نوشته شده توسط هر نويسنده
  • امكان موضوع بندي مطالب و  دسترسي به آخرين مطالب نوشته شده در يك موضوع مشخص
  • امكان درج ادامه يا متن كامل مطلب در صفحه و لينكي مستقل
  • امكان درج نامحدود پيوندهاي روزانه (لينكدوني )
  • امكان درج بسيار ساده اسكريپتهاي ابزارهاي نمايش آمار بازديدكنندگان يا پخش موسيقي و... بدون نياز به تغيير قالب وبلاگ

لازم به ذكر است كه امكانات جديد با قالبهاي پيش فرض بلاگفا و قالبهايي سازگار است كه كدهاي اين امكانات جديد را دارد و اگر جزو كاربراني هستيد كه از قالبهاي پيش فرض بلاگفا استفاده نمي كنيد و يا آنها را تغيير داده ايد ميتوانيد كدهاي جديد قابل استفاده در قالبهاي بلاگفا و شيوه استفاده از آنها را بخش راهنما (راهنماي طراحي قالب و كدهاي بلاگفا)  مشاهده كنيد.

در صورت مشاهده مشكلي در استفاده از امكانات سايت حتما آنرا به ما گزارش دهيد.

به برخي مشكلات در ادامه پاسخ گفته شده است.


» اگر از امكانات جديد استفاده ميكنيد اما تاثير آنرا در صفحه اصلي وبلاگ خود نمي بينيد مثلا اگر پيوندهاي روزانه را وارد ميكنيد ولي در وبلاگ شما نمايش داده نميشود بدين معني است كه شما از قالبهاي قبلي بلاگفا يا قالبهايي استفاده مي كنيد كه با امكانات جديد سازگار نيستند.چرا كه استفاده از امكانات جديد سايت مستلزم وجود كدهاي جديد در قالب بلاگ است. مي توانيد كدهاي جديد بلاگفا را در بخش راهنما مطالعه كنيد و اگر چندان آشنايي با كدهاي HTML نداريد و قالب فعلي  هم برايتان خيلي مهم نيست ميتوانيد در بخش انتخاب قالب يكي از قالبهاي پيش فرض بلاگفا را انتخاب كنيد.

» اگر صفحات هنگام باز شدن ناخوانا هستند و  فونت آنها بهم ريخته است .در مرورگر اينترنت خود از منوي  VIEW گزينه Encoding را انتخاب كنيد و سپس در آنجا گزينه "Unicode UTF-8" را انتخاب كنيد.
در رابطه با مشكلي كه مربوط به ادامه مطلب هست در حال حاضر همين تضيحات نير در ادامه مطلب آزمايش نسخه جديد بلاگفا  آمده است كه ميتوانيد آنرا در صفحه نخست اخبار بلاگفا ببنيد. در صورت وجود مشكل احتمالي دقت كنيد كه مطالب را از چه كدپيجي كپي  و در بخش ادامه مطلب درج كرده ايد.

» استفاده از يك قالب خاص باعث خطا در دسترسي به امكانات بخش مديريت وبلاگ   نخواهد شد و در صورت ايجاد خطا در دسترسي به امكان يا بخش خاصي  مشكل به دليل ديگري ايجاد شده است.

» اگر در ورود به بخش مديريت سايت مشكل داريد يا با پيام خطا مواجه مي شويد ابتدا توصيه مي كنيم كوكي هاي ثيت شده در مرورگر خود را حذف كنيد و مجددا براي ورود به بخش مديريت سايت تلاش كنيد.
براي حدف كوكي ها در مرورگر اينترنت IE  از منوي بالا صفحه  گزينه Tools  و سپس گزينه Internet Options را انتخاب كنيد و سپس در صفحه ظاهر شده دكمه  Delete Cookies را زده و عمليات را تاييد كنيد. گفتني است با حذف كوكيها اطلاعات خاصي از سيستم شما حذف نخواهد و كوكي ها معمولا در نگهدارنده اطلاعات موقتي سايتهاي هستند (اينكه مثلا قبلا سايت را ديده ايد يا غيره..)/

»  اگر در ورود به بخشهاي مديريتي مشكل داريد و يا با پيام خطا مواجه مي شويد چك كنيد كه آيا فايروالهاي خاصي مانند نرتون فايروال را بر روي كامپيوتر نصب ميباشد يا خير و در صورت وجود براي لحظه آنرا خاموش كنيد و سپس چك كنيد . تاكنون چند گزارش از كاربران در رابطه با مشكل ورود به سايت داشته ايم كه همگي مشكلي مانند مشكل فوق داشته اند.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۲ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

اخطار در رابطه با ايميلهاي مشكوك

چند روزي هست كه براي برخي كاربران بلاگفا ايميلي ارسال شده است كه در آن نسبت به عنوان يا متن وبلاگ آنها اخطار داده شده است.لازم است مجددا تذكر داده شود كه ما پيامي براي كاربران خود ارسال نكرده ايم و اينگونه نامه ها جعلي مي باشد و هيچ ارتباطي با مديريت سرويس بلاگفا ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۲ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

در گفتگو با ايسنا مطرح شد ، كيفيت به جاي كميت

مدير سايت بلاگفا گفت: وبلاگ‌نويسي فارسي به دليل كاهش كيفيت آن، در سراشيبي قرار گرفته و در حال سقوط است.

عليرضا شيرازي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس «نگاهي به وبلاگ‌ها»ي ايسنا، با اشاره به آماري كه در خصوص رتبه‌ي وبلاگ‌هاي فارسي در ميان وبلاگ‌هاي دنيا عنوان شده است، افزود: هر چند در گذشته براساس آمار بدست آمده، وبلاگ‌هاي ايراني در مرتبه‌ي سوم يا پنجم دنيا قرار داشت، اما هم‌اكنون اين آمار بعيد به نظر مي‌رسد و تصور نمي‌كنم وبلاگ‌هاي ايراني در ميان وبلاگ‌هاي دنيا جزو ده تاي اول نيز باشد. چون وبلاگ‌نويسان ساير كشورها به شدت پيشرفت كرده‌اند و آمار سايت‌ها افزايش يافته است.

وي تصريح كرد:‌ در حال حاضر ضريب نفوذ اينترنت در ايران كم است و كاربران فعالي كه هر هفته به اينترنت وصل مي‌شوند، تنها استفاده‌ي آن‌ها از اينترنت چك كردن ايميل و چت است.

وي ادامه داد: در كشورهاي ديگر ضريب نفوذ اينترنت بسيار بالاست، به‌طوري كه حتي اگر ده درصد آن‌ها بيايند و وب‌نويسي را تجربه كنند، به مراتب خيلي بيشتر از ما خواهند بود.

شيرازي با بيان اين كه كشور ما خيلي زودتر از كشورهاي ديگر وبلاگ‌نويسي را تجربه كرد، متذكر شد: شايد يكي از دلايل پيشرفت وبلاگ در ايران اين بود كه در ابتدا اكثر روزنامه‌نگاران با علاقه‌ي بسيار زياد شروع به نوشتن وبلاگ كردند و يك سرويس وبلاگ فارسي را ايجاد كردند كه خيلي از كشورهاي ديگر در اين زمينه سرمايه‌گذاري نكرده بودند. اما پس از اين كه كشورهاي ديگر وبلاگ‌نويسي را درك كردند و كاربرانشان با اين پديده آشنا شدند، شروع به سرمايه‌گذاري در اين عرصه كردند.

مدير سايت بلاگفا اضافه كرد: با توجه به محدود بودن دامنه‌ي پيشرفت ما در زمينه‌ي وبلاگ‌نويسي، نبايد انتظار داشته باشيم كه رقابت نزديكتري با كشورهايي چون آمريكا، ‌كانادا و كشورهاي اروپايي و آسياي شرقي در اين عرصه داشته باشيم.

وي با تاكيد بر اين كه در زمينه‌ي كميت وبلاگ‌ها مشكلي نداريم، خاطرنشان ساخت: ‌با توجه به كاربراني كه داريم و علاقه‌مندي كه نسبت به اين حوزه وجود دارد و وبلاگ‌هايي كه هم‌اكنون توسط كاربران جديد يعني نسل جديد وبلاگ‌نويسان ايجاد و مديريت مي‌شود، از نظر كميت مشكلي نداريم ولي از نظر كيفي ضعيف هستيم. البته انتظار كار تخصصي از وبلاگ‌نويسان نداريم، اما اين انتظار وجود دارد مطالبي كه نوشته مي‌شود، حداقل با يك شيوه نگارش درست و نشان‌دهنده‌ي هويت و طرز تفكر آن نويسنده باشد.

شيرازي در ادامه پيرامون وبلاگ‌هايي كه درباره‌ي موضوعاتي از جمله تجارت و به نوعي براي تبليغات استفاده مي‌شوند، گفت: وبلاگ‌هايي كه به نوعي مطالب خود را كپي كرده و يا از امكانات وبلاگ به عنوان يك سايت تبليغاتي استفاده مي‌كنند، عملا وبلاگ‌نويس نيستند.

وي توضيح داد: اگرچه در ابتداي شروع كار وبلاگ‌نويسي، افراد باسواد و متخصص وب‌نويسي را در اين حوزه تجربه مي‌كردند، اما امروزه اساتيد و متخصصان حضور كمرنگي دارند و خيلي از وبلاگ‌ها با ديد تجاري و مواردي از اين قبيل نوشته مي‌شود. البته اين نوع مطالب نيز به هيچ عنوان مردود شناخته نمي‌شود، ولي چون ارزش خاصي ندارد، باعث كاهش سطح محتواي كيفي وبلاگ‌هاي فارسي شده است.

مدير سايت بلاگفا در پايان گفت:‌ مطبوعات بايد به جاي پرداختن به افزايش تعداد كميت وبلاگ‌ها، دغدغه اصلي آنها افزايش كيفيت وبلاگ‌نويسي با يكسري مقررات و شيوه‌ي نگارش درست باشد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۱ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

انتظاري ساده از كاربران سايت بلاگفا

امروز متوجه شديم كه در وبلاگي در بلاگفا  مطالبي منتشر شده است كه مورد استناد برخي سايتهاي خبري نيز قرار گرفته است.در مطالب اين وبلاگ مواردي به چشم مي خورد كه ميتواند پيگردي قانوني براي نويسنده آن در بر داشته باشد و البته قابل حدس است كه نويسنده هويت اصلي خويش را معرفي نكرده بود و حقيقت آن است به دليل عدم وجود قوانين مشخصي در اينباره حدود اختيارات و مسئوليتهاي مديران سرويسهاي وبلاگ در ايران مشخص نيست.
توصيه اي كه بارها به كاربران بلاگفا داشته ايم رعايت شرايط ايران، پرهيز از توهين به مقامات حكومت ايران در نوشته هاي خويش و هرگونه مطلبي است كه ممكن است پيگردي قانوني داشته باشد و بايد بپذيريم كه كاربراني كه با وجود اطلاع از اينكه  مديران سايت بلاگفا ساكن ايران و افرادي شناخته شده هستند همچنان به نوشتن چنين مطالبي اقدام ميكنند در حق ما كم لطفي كرده اند.

همانطور كه در تفاهم نامه و مقررات سايت تاكيد كرديم مسئوليت مطالب وبلاگ بر عهده خود كاربران ميباشد و آنچه ما در تبعيت از قوانين و شرايط ايران انجام ميدهيم مسدود كردن وبلاگهايست كه ممكن از قوانين سايت عدول و براي اين سرويس دهنده و همچنين كاربران آن مشكل ايجاد كنند.
هدف و تلاش ما ايجاد يك سرويس دهنده وبلاگ فارسي با كيفيتي مناسب براي كاربران فارسي زبان است و انتظار ما از كاربران سايت در نظر گرفتن شرايط ايران و پرهيز از نوشتن مطالبي است كه ميتواند در چنين هدفي ما را دچار مشكل كند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۰ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

مصاحبه منتشر شده در روزنامه آسيا درباره سايت بلاگفا

با دوست فعال و خوبي در روزنامه آسيا و در زمان برگزاري نمايشگاه الكامپ امسال گفتگويي در رابطه با سايت بلاگفا داشتيم  كه اخيرا در روزنامه آسيا منتشر شده است. متن مصاحبه منتشر شده عينا در ادامه درج شده است.

گفت‌وگو با عليرضا شيرازي مدير سايت بلاگفا

عليرضاشيرازي با سرويس بلاگفا سرو صداي زيادي به پا كرد. به طوري‌كه امروز به جرات مي توان بلاگفا را يكي از بهترين و قوي‌ترين سرويس‌هاي وبلاگي جهان ناميد. اله‌كامپ امسال فرصت مناسبي بود تا با اين دوست خوب گفت‌وگويي داشته باشم.[روزنامه آسيا]

يك معرفي‌كامل از‌خودت. نام و نام خانوادگي،سن و تحصيلات
من عليرضاشيرازي، 27 ساله و تحصيلاتم  در رشته كارشناسي  نرم‌افزار مي‌باشد.

اولين بار كي با واژه وبلاگ آشنا شدي؟ اولين وبلاگي كه خوندي چي بود؟
اولين‌بار را  كه دقيقاً به‌خاطر ندارم اما فكر مي‌كنم اولين‌بار در ميان سايت‌هاي خبري انگليسي با آن برخورد كردم كه چندان هم برايم جالب نبود. ولي به صورت جدي با مفهوم وبلاگ و به خصوص وبلاگ فارسي در سايت گويا و وبلاگ سردبير خودم آشنا شدم .

خودت وبلاگ مي نوشتي؟
بله. من در همان ابتدا دو سبك وبلاگ نويسي را تجربه كردم. يكي نوشتن مطالب خصوصي و افكارم بود و ديگر يك وبلاگ در مورد  مطالب علمي. اما در مدت كوتاهي به هر دو خاتمه دادم چون اول اينكه علاقه چنداني به نوشتن مداوم مطالب شخصي و خاطراتم نداشتنم و از طرفي هم مطمئن نبودم كه بتوانم براي مدت زيادي بنويسم. اما به‌صورت جدي وبلاگ‌نويسي را كه تاكنون نيز ادامه داشته در وبلاگ Itiran.net   تجربه كرده‌ام.

چي شد كه تصميم به راه‌اندازي سرويس وبلاگي گرفتي؟
اين طرح از همان آغازي كه با آن آشنا شدم در ذهنم بود و اصولاً به هر ايده خوبي كه بتوان با برنامه‌نويسي آن‌را پياده سازي كرد, علاقه‌مند هستم. اما مطمئن بودم كه چنين سرويسي هزينه زيادي در برخواهد داشت و درعين حال در آن زمان بسيار سخت مي‌توانستيم به درآمدزايي سايت‌هاي فارسي فكر كنيم و همچنين  به دليل عدم شناخت شركت‌ها آنها  تمايلي به حمايت و تامين بخشي از هزينه‌هاي آن نداشت. به هرحال دوستان با استعداد ديگري اين‌كار را شروع كردند ولي در اين اواخر كمي رخوت و كندي در اين سرويس دهنده‌ها مشاهده مي‌شد كه  اشتياق مرا  به ارايه سرويسي با كيفيت بالاتر بيشتر كرد و البته برنامه‌ريزي براي ارا‌يه سرويسي بلندمدت و باكيفيت و حاميان مالي مطمئن نيز لازم بود كه پس از حل مشكلات،  بلاگفا كار خويش را آغاز كرد.

يك تاريخچه مختصر از اولين روز ثبت دومين و تغيير و تحولات بعدي.
من معمولاً اول طراحي سايت و برنامه‌نويسي را آغاز مي‌كنم و سپس دامين آن‌را ثبت مي‌كنم و در اين مورد هم اگرچه برخي دامين‌هاي مد نظرم در هنگام طراحي سايت به ثبت رسيد اما در نهايت نام BlogFa.com را براي آن  انتخاب كردم. سپس براي مدتي آن‌را سايت را راه‌اندازي و آزمايش كردم و پس از  مدت كوتاهي و در آذر ماه سال 83  سايت فعاليت خود  را آغاز كرد.

اطلاعات موردنياز در مورد سرورها و ساير چيزهايي كه لازم مي‌دوني
‌در ابتدا بلاگفا در يك سرور با چندين سايت مشترك بود اما پس از استقبال كاربران دو سرور يكي به عنوان وب سرور و ديگري سرور بانك اطلاعات  با حمايت و پشتباني فني و مالي شركت ouriran براي سايت بلاگفا  در نظرگرفته شد.

تيم بلاگفا الان چند نفره؟ اداره چنين سايتي مشكل نيست؟
هسته اصلي را شايد بتوان من, به عنوان طراح و مدير سرويس و همچنين شركت  ouriran به عنوان تيم پشتيباني فني سرورها دانست. اما دوستان ديگري نيز هستند كه در زمينه نظارت بر وبلاگ و حتي بررسي كيفيت سرويس ما را ياري مي‌كنند.
اصولاً سايت‌هايي بلاگفا مانند كه ميزبان اطلاعات هزاران كاربر هستند بايد تلاش كنند كمترين خطا در طراحي و پياده سازي داشته باشند و همچنين تهيه پشتيباني مداوم از اطلاعات و بررسي وضعيت سايت  وسرور نيز وظايف ديگري هستند كه بايستي بصورت جدي به آنها پرداخته شود.
عدم وجود هيچگونه مشكلي در سايت كه به اطلاعات كاربران بلاگفا  لطمه بزند و يا سايت را براي‌ مدت طولاني از دسترس خارج كند و همچنين عدم ايجاد هيچگونه مشكلي امنيتي براي سايت به‌نظرم نشان‌دهنده آن است كه سايت تاكنون به اهداف خود در اين زمينه رسيده است.
اما مورد ديگري كه وقت ما را زياد مي‌گيرد نظارت بر مطالب بر وبلاگ‌هاست. متاسفانه برخي بدون توجه به اينكه ما در ايران فعاليت مي‌كنيم و شايد هم با غرض ورزي مطالب و حتي تصاويري غير‌اخلاقي را در وبلاگ‌هايشان درج مي‌كنند و البته مشكل ديگر نحوه برخورد يا سايت‌هاي سياسي هست كه متاسفانه هنوز چهارچوب مشخصي براي انتشار اينگونه مطالب در وب مشخص نشده است و تقريباً سليقه‌اي هست و حتي چند روزي بلاگفا به خاطر برخي وبلاگ‌هاي سياسي درچند  سرويس دهنده اينترت فيلتر شده بود. در عين حال هنوز معلوم نيست كه مسوول يك سرويس‌دهنده وبلاگ  تاچه حد نسبت به مطالب منتشر شده در وبلاگ‌هاي ميزباني شده مسوول است.  اما شخصاً معتقدم در مورد وبلاگ سياسي به‌دليل مخاطبان محدودترشان و هم شخصي‌تر بودن وبلاگ بايستي با ديد بازتري برخورد شود .

تعداد كاربران بلاگفا چند نفره؟
در حال حاضر بيش از پنجاه هزار وبلاگ در بلاگفا فعال هست البته به اين ميزان بايد بيش از بيست و پنج هزار وبلاگي را كم بدليل  عدم فعاليت و آزمايشي بودن حذف شده اند را نيز بايد اضافه كرد.
بيش از 300 هزار مطلب نير در وبلاگ‌ها نوشته شده است. و نيز درحال حاضر بيش از 400 هزار بازديد روزانه از صفحات وبلاگ‌ها داريم كه در روزهاي تعطيل حتي از مرز 600 هزار نيز مي‌گذرد.


امنيت سيستم و نكاتي در اين مورد؟
همانطور كه قبلاً نيز گفتم ما ميزبان اطلاعات كاربران خود هستيم و خود را نسبت به حفط آنها متعهد مي‌دانيم دقت فراواني براي عدم وجود مشكلات امنيتي در برنامه سايت و همچين تهيه نسخه پشتيبان به‌صورت روزانه‌ از اطلاعات كاربران و مطالب نوشته شده توسط آنها بخشي از كارهاي  صورت‌گرفته شده است.

كاربران چقدر مطمئن باشند كه اين سرويس به سرنوشت سايتي مثل تك بلاگ دچار نمي‌شه و تداوم در كارش خواهد داشت؟
نمي‌توان به صورت مطلق اطمينان داد. اما به اين كفايت مي‌كنم كه خود من هزينه  چند سال سروهاي سايت را  كنارگذاشته‌ام و همچنين يكي از بزرگترين شركت‌هاي ارايه كننده خدمات ميزباني كه صدها سايت سازمان و شركت دولتي را نيز پشتيباني مي‌كند را به عنوان پشتيبان مالي و تامين كننده سرور در كنار خويش داريم.

با شنيدن اين كلمات اولين جمله اي كه به ذهنت ميرسه چيه؟
-پرشين بلاگ – يك ايده خوب و شروعي شجاعانه
-بلاگر – يك پديده جدي در دنياي وي
-درخشان – سردبير خودش!
-عطا!  - ابعادي بزرگ ولي صميمي
-علي دايي! – من فوتبال را دوست ندارم.

احتمال اينكه سرويسي مثل بلاگ اسكاي فيلتر بشه چقدره؟ و چه تمهيداتي انديشيدين؟
فيلتر شدن بلاگ اسكاي به نظرم درست نيست و سعي من بر اين بوده كه مشخص كنم كه سرويس بلاگفا هويتي ايراني و تابع قوانين ايران هست و جدا از مسوولين مي‌خواهم كه اگر مشكلي در برخي وبلاگ‌ها وجود دارد آن‌را با مسوول سرويس‌دهنده  درميان بگذارند. فيلتر شدن يك سايت فارسي را  به  معناي مرگ  آن مي‌دانم و حيف مي‌دانم كه به‌خاطر مطالبي كه معدودي خواننده دارد و يا به خاطر تنگ‌نظري‌ها،  آينده سايتي كه ماه‌ها براي آن زحمت كشيده شده و بر روي آن سرمايه‌گذاري شده نابودشود.

آيامحتواي وبلاگ‌ها توسط‌تيم خاصي كنترل ميشه؟ ازنظر اخلاقي و سياسي؟ اگه آره در مورد نحوه كارشون توضيح بدين.
در مورد مطالب سياسي براستي در حد شخص من نيست كه تعيين كنم كه كدام از خط قرمزها رد  شده‌اند و چه‌بسا تصميم‌گيرندگان اصلي در حكومت نيز با سلايق خاصي به آنها نگاه مي‌كنند. اما برخي‌موارد درقانون مشخص شده است مانند توهين به مقامات بلندپايه نظام و يا تبليغ برخي گروه‌هاي سياسي كه معمولاً پس از دريافت گزارشي در اين مورد به آنها اخطار و يا وبلاگ آنها مسدود مي شود.
و البته چند تن از دوستان صاحب‌نظر  نيز مرا در اين زمينه ياري ميكنند.


نظرتون در مورد سرويس‌هاي وبلاگ ايراني چيه؟
به عنوان يك سايت مي‌توانيم شاهد ايده‌هاي خوب برنامه‌نويسان آنها باشيم اما به نظرم برخي از آنها از نوعي سوء مديريت رنج مي برند. 
    
جايگاه وبلاگ در ايران رو چگونه مي بيني؟
وبلاگ‌ها تقريبا يك قطب مهم در وب فارسي هستند. پديده‌اي كه نمي‌توان آن‌را ناديده گرفت. وبلاگ‌ها بيش از هر بخش ديگري  نقش زبان‌‌فارسي را در وب پررنگ كرده‌اند اما عدم وجود رويكرد  و جرياني مالي در اين پديده باعث وجود مشكلاتي همچون بي‌انگيزگي وبلاگ‌نويس‌ها و عدم‌استقبال بنگاه‌هاي مالي از آنها  شده است.

برنامه‌هاي آتي سرويستون چيه؟
افزايش كيفي‌وكمي امكانات سايت و كمك به وبلاگ‌نويسان و كاربران براي داشتن وبلاگي بهتر‌. براي پولي كردن سرويس در آينده برنامه‌اي داريد يا نه؟
سرويس اصلي سايت پولي نخواهد شد اما سرويس خاصي همراه با فضا براي تصاوير و برخي امكانات ديگر در نظر داريم كه با مبلغ اندكي ارايه خواهد شد.


سياست‌هاي جذب آگهي سرويس چطوره؟
تاكنون آگهي‌هاي جذب‌شده براساس تماس و درخواست علاقه‌مندان براي درج آگهي در سايت بوده است. اما  به‌زودي رويكرد و سياست‌هاي تامين مالي و درآمدزايي سايت مشخص و اجرا خواهد‌شد.
نظرت درمورد ستون دنياي وبلاگ‌ها در روزنامه آسيا چيه و چه پيشنهادي داري؟
اصولاًهركاري  كه كمكي به وبلاگ‌ها،وبلاگ‌نويس‌ها و ارتقاي جايگاه آنها كند خوب و قابل تقدير است. فكر مي‌كنم يكي از نيازهاي دنياي وبلاگ‌هاي  فارسي كمك براي افزايش كيفي آنهاست و در واقع بايد تلاش شود كه كاربران با شناخت بهتري نسبت به اين پديده و حتي با شيوه بهتر نگارش و رعايت اخلاق در مطالب  وبلاگ خود را بروز دهند.

 
گفتگو از نادر جديدي
لينك به مصاحبه منتشر شده در روزنامه آسيا

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۹ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

تبليغات در بلاگفا و چند نكته

در اين چند روز نظرات دوستان خوبم در بلاگفا را نسبت به تبليغات در وبلاگهاي بلاگفا خواندم. بسياري از اين مسئله ناراضي بودند و البته درك ميكنم كه چنين اقدامي در نخستين روزها ميتواند براي بسياري خوشايند نباشد. حقيقت را بخواهيد در حال تماس و رايزني با چندين شركت براي گرفتن نوع  ديگري از تبليغات هستيم كه قطعا شكل بسيار بهتري نسبت به شكل فعلي خواهد داشت اما به هر حال شرايط ايجاب كرد تا اين چنين وارد عرصه تبليغات و درآمدزايي براي سايت شويم. برخي از اينكه از تبليغ نامزد خاصي را در سايت قرار داديم ناراحت هستند اما براستي چه فرقي ميكند وقتي بپذيريم كه آنچه نمايش داده ميشود يك بنر تبليغاتي هست كه به عنوان شيوه اي براي تامين هزينه هاي سايت در نظر گرفته شده است ديگر آنكه محتواي بنر چيست نبايد باعث آزرده خاطر شدن دوستان شود. اين ميتواند تبليغ يك محصول غذايي، يك موسسه آموزشي و يا شركتي خاص باشد.لازم است مجددا يادآوري كنيم كه آگهي هاي سايت بلاگفا مربوط به گرايش سياسي خاص مديران و سرمايه گذاران بلاگفا نيست.در حقيقت تنها هدفي كه دنبال ميكنيم يك سرويس با كيفيت خوب است كه بتواند هزينه هاي خويش را تامين كند.
اگر ياران ما در بلاگفا نظر و پيشنهاد ديگري در مورد درآمد زايي سايت دارند و يا چنانكه قبلا اشاره شد شكل بهتري براي نمايش بنرها به نظرشان مي رسد ما را از آن مطلع كنند. چه كسي بهتر از خود كاربران بلاگفا كه بتوانند به آن كمك كنند.در عين حال در نظر داريم براي كاربراني كه تمايلي به داشتن تبليغ در سايت خود ندارد سرويس خاصي را  با هزينه بسيار اندكي ارائه كنيم .
منتظر نظرات شما هستيم.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۸ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

تبليغات در بلاگفا

در طي دعوتي كه از نامزهاي انتخابات رياست جمهوري داشتيم و جواب مثبت برخي از ستادهاي تبليغاتي براي اولين بار اقدام به نمايش بنرهاي تبليغاتي در وبلاگهاي بلاگفا داشتيم. قبول داريم كه بنرهاي تبليغاتي در بالاي صفحات وبلاگها ميتواند خوشايند وبلاگ نويسها نباشد و در در تلاش هستيم با جذب حاميان مالي به شكل ديگري هزينه هاي سايت را جبران كنيم.اما دوستان جذب تبليغات و كسب درآمد ميتواند نويد دهنده موفقيت و ماندگاري ما باشد و انگيزه قوي تري در  ما  براي گسترش امكانات و كيفيت سايت ايجاد خواهد كرد.اگر نحوه نمايش بنرها براي شما آزار دهنده هست حتما با ما تماس بگيريد و شكلي را كه فكر ميكنيد مناسب تر هست به ما پيشنهاد كنيد.تلاش ما در نحوه فعلي نمايش بنرها جلوگيري از قرار گرفتن آنها بر روي عنوان وبلاگهاست . اما قطعا اگر  طرح مناسب تري  به ذهنمان برسد و يا دوستان و كاربران بلاگفا پيشنهاد خوبي داشته باشند آنرا اجرا خواهيم كرد.در ضمن وبلاگهاي كانديداها و حاميان آنها ميتوانند براي حذف تبليغات با ما تماس بگيرند زيرا مناسب ديديم كه فضاي ايده آل براي ديگر نامزدها و حاميان آنها تامين كنيم.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۸ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

مصاحبه با خبرگزاري ايسنا

در هفته گذشته مصاحبه اي با سرويس نگاهي به وبلاگهاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) داشتم كه از همينجا لازم ميدانم از خبرنگاران و دوستان جديدم در اين خبرگزاري تشكر كنم. بخشي از اين مصاحبه در ادامه مطلب درج خواهد شد و البته متن كامل  مصاحبه را ميتوانيد در سايت ايسنا بخوانيد.


عليرضا شيرازي مدير سايت بلاگفا، با حضور در محل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در گفت و گو با خبرنگار سرويس “نگاهي به وبلاگ‌ها”، درباره‌ي فعاليت‌هاي سرويس دهنده‌ي بلاگفا، اظهار داشت: مديريت وبلاگ‌ها علاوه بر مسائل تكنيكي نيازمند مسؤوليت‌پذيري بالايي است، چرا كه حجم بسياري از مطالب و اطلاعات از سوي كاربران متعدد در سايت سرويس‌دهنده‌ها جمع‌آوري مي‌شود كه مورد نياز كاربران است و درحقيقت نمي‌توان اين مساله را به عنوان موضوعي آزمايشي و موقت تلقي كرد.

شيرازي با اشاره به اينكه تحقق اين امر نيازمند برنامه‌ريزي و حاميان مالي است، گفت: براي شكل‌گيري بلاگفا نياز به اسپانسر مالي داشتيم كه بعد از توافق با يك شركت معتبر در زمينه‌ي هاستينگ فعاليت اين سايت آغاز شد.

وي، خاطر نشان كرد: در زماني كه بلاگفا شروع به كار كرد با كمبود امكانات مواجه نبوديم؛ بلكه مشكل كيفيت سرويس‌دهنده‌ها بود چرا كه اكثركاربران معتقد بودند سرويس دهنده‌هاي دنياي وب‌ از سرعت بسيار پاييني برخوردار هستند و به همين جهت تاكيد بسياري بر روي سرعت و كيفيت سرويس داشتيم كه در حال حاضر نيز تا حدود زيادي نيازهاي مخاطبان خود را در اين زمينه رفع كرده‌ايم و در واقع كيفيت و سرعت از ويژگي‌هاي منحصر به فرد بلاگفا نسبت به ساير سرويس ‌دهنده‌ها بوده است.

وي،در ادامه خاطرنشان كرد:سعي ما بر اين بوده تا با ايجاد تعادل در كيفيت سرويس، پذيراي كاربران جديد باشيم؛ حال چنانچه بخواهيم سطح كيفي را بيش از اين افزايش دهيم آن وقت به دليل وارد آمدن فشار ديتابيس سيستم ممكن است ديگر نتوايم تعداد كاربران خود را حفظ كنيم و در واقع به يك وبلاگ مرده تبديل مي‌شويم.

شيرازي، افزود: امكانات بلاگفا به شكلي است كه در مدت طولاني توان ارائه به كاربران متعدد خود را دارد همچنين كيفيت نسبي اين سرويس دهنده در حدي است كه كاربران تازه كار دردنياي وب توانايي كاركردن با آن را داشته باشند، چراكه كاربران اينترنتي به‌دنبال جوابگويي به كنجكاوي‌هاي خود در اين دنيا هستند و مي‌خواهند بدانند وبلاگ چيست و حتي اين امر مي‌تواند شروعي براي ايجاد خلاقيت و نوآوري باشد.

به‌زعم وي دسترسي به امكانات بسيار بالا كه نيازمند پرداخت هزينه‌ است،سبب مي‌شود كاربران مبتدي از تجربه‌ي اين دنيا برحذر باشند.

شيرازي سايت بلاگفا را سايتي براي ميزباني كاربران مبتدي و تازه وارد معرفي كرد و افزود:ما خواستار آشنايي اين كاربران با اين دنيا هستيم و دوست داريم آنها نيز راه خود را در فضاي سايبر، پيدا كنند.

وي، با اشاره به اينكه امكانات جانبي بلاگفا به‌تدريج در اختيار كاربران قرار گرفته است، تصريح كرد: در واقع با توجه به استقبالي كه از بلاگفا به عمل مي‌آيد، امكانات جديد به آن افزوده مي‌شود و در آينده نيز 3 امكان تازه به بلاگفا اضافه خواهد شد.

وي در خصوص چگونگي نظارت بر محتوا و مطالب وبلاگ‌ها، گفت: به طور روزانه مطالب و عكس‌هاي وبلاگ‌هاي كاربران كه به روز شده‌اند، چك مي‌شود از اين‌رو چنانچه بر خلاف مقررات قانوني عمل كرده باشند، وبلاگ‌ آنها غيرفعال خواهد شد. البته اين تعداد وبلاگ بسيار محدود هستند و بيشتر به دليل غرض‌ورزي هكرها به‌وجود مي‌آيند.

شيرازي ادامه داد: تمام وبلاگ‌هاي غيراخلاقي در لحظه‌ي شناسايي بدون اخطار قبلي، غيرفعال مي‌شوند. همچنين در مواردي كه وبلاگ‌هاي سياسي از خط قرمزها خارج شوند با آنها نيز برخورد مي‌شود و مي‌توانم بگويم با گذشت زمان از تعداد اين وبلاگ‌ها بسيار كاسته شده است.

وي معتقد است: سرويس دهنده‌هاي وبلاگ با عقايد و نظرات شخصي مديران آنها اداره مي‌شوند و هر قدر آن مدير ناشناخته‌تر باشد، آزادي بيشتري ممكن است به وبلاگ‌هاي خود بدهد؛ چرا كه مطمئن است با تهديد مواجه نمي‌شود.

به زعم وي تشكيل كنسرسيوم از سوي مديران سرويس‌دهنده‌ها به ضرر آنهاست زيرا آنها را به ماهيتي مبدل مي‌كند كه بايد هر قانوني كه اعمال مي‌شود را انجام دهند؛ به طور مثال ISPها وقتي به شكل انجمن درآمدند براساس بخش نامه‌ها و قوانين بسياردچار محدوديتهاي زيادي شده‌اند.

وي، افزود: در اين راستا بايد يك نهاد متولي قانون‌گذاري در اين حوزه شود و يكسري مقررات و خطوط قرمز را مشخص كند تا هر مدير براساس اين قوانين بر وبلاگ‌هاي خود نظارت كند.

شيرازي در ادامه به مساله‌ي قانون كپي‌رايت در وبلاگ‌ها، اشاره كرد و گفت: آيا ضروري است قانون كپي رايت در وبلاگ‌ها اعمال شود يا نه، به طور مثال وقتي وبلاگ‌نويسي از مطالب وبلاگ ديگري يا نشريات ديگر بدون ذكر منبع نقل كرد يا برعكس چه بايد كرد،درست است كه مجازات شوند، اينها مواردي است كه هنوز مشخص نشده‌اند.

وي در ادامه تاكيد كرد كه ضروري است كميته‌اي از كارشناسان و صاحب‌نظران تشكيل شود تا اين موارد را شناسايي كنند و در حقيقت مديران وبلاگ شناختي از موارد قانوني و خط قرمزها داشته باشند، البته تعيين قانون دراين حوزه نيز محدوديت‌هاي بسياري براي وبلاگ‌ها بوجود مي‌آورد و به ماهيت آزاد آنها لطمه وارد مي‌كند.

مدير سايت بلاگفا با اشاره به اينكه علاوه بر امكانات و كيفيت سرويس بايد مديران وبلاگ‌ها به فرهنگ‌سازي و آموزش در اين زمينه بپردازند افزود: اكثر كاربران ، به تازگي وارد دنياي وب شده‌اند و نيازمند راهنمايي هستند.

شيرازي، درادامه با تصريح بر اين امر كه در ايران ديد تجاري نسبت به سرويس‌دهنده‌ها وجود ندارد،گفت: مجبوريم مسائل خدماتي و تبليغاتي را اعمال كنيم؛ چرا كه بازار ما كشش ندارد؛ البته مدتي است برخي از سايت‌ها به اين امر مبادرت ورزيده‌اند كه البته‌ تا حدودي نيز در اين زمينه موفق بوده‌اند؛اما هنوز اين امر نهادينه نشده است و همين امر باعث شده تا انگيزه افراد براي سرمايه‌گذاري در اين حوزه كم شود.

وي،افزود:متاسفانه از آنجا كه در خارج از كشور سرويس‌دهنده‌ها با مشكل سرور و ديتا سنتر مواجه نيستند، درحقيقت در داخل هزينه‌هايي اضافي به ما تحميل مي‌شود.

ادامه مصاحبه در سايت خبرگزاري دانشجويان...



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۷ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

امكان لينك مستقيم به مطالب براي همه وبلاگها

در نسخه جديد سايت بلاگفا امكان لينك مستقيم به مطالب براي همه وبلاگها در نظر گرفته شده است.از اين پس و براي وبلاگهايي كه بروز مي شوند لينك مستقيم به مطالب درج خواهد شد.
در گذشته لينك به مطالب بصورت نشانگر به آن مطلب در صفحات آرشيو بود.اين بخصوص براي وبلاگهايي كه حجم مطالب آن زياد بود ميتوانست باعث كندي و يا سردرگمي بيننده شود. از اين پس براي هر مطلب وبلاگ يك صفحه مشخص وجود دارد كه فقط حاوي متن آن پست است و البته شيوه قبلي نيز همچنان پشتيباني ميشود.
در شيوه جديد و براي مثال براي همين مطلب صفحه اي با لينك زير در نظر گرفته شده است.
http://news.blogfa.com/post-19.aspx
همچنين براي جلوگيري از اشتباهات برخي كاربران امكان دسترسي به صفحه بالا از طريق اين صفحه  http://news.blogfa.com/post_19.aspx نيز مقدور است و در واقع تفاوتي بين تايپ آدرس صفحه با خط تيره يا خط زير (Undeline) وجود ندارد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۶ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

لينك مستقيم به مطالب وبلاگ

يكي از امكانات بلاگفا  كه در مرحله آزمايشي قرار دارد. امكان لينك مسقيم به يك مطلب وبلاگ است.
در حال حاضر لينك به يك مطلب  با نمايش چند مطلب قبلي آن همراه هست.براي مثال لينك به همين مطلب بصورت http://news.blogfa.com/8401.aspx#18 ميباشد.
اين روش عموما براي وبلاگ هايي با مطالب كوتاه كارآمد هست اما براي كساني كه در وبلاگ خود حجم مطالب زيادي دارند ممكن است ايده آل نباشد.در شيوه جديد كه به زودي جايگزين شيوه قلي خواهد شد هر مطلب وبلاگ يك صفحه اختصاصي براي خود خواهد داشت. براي نمونه آدرس همين مطلب به شكل زير خواهد شد.
http://news.blogfa.com/post-18.aspx
در اين صفحه فقط مطلب همين لينك نمايش داده خواهد شد. همچنين براي جلوگيري از اشتباهاتي كه ممكن است هنگام تايپ يا لينك به مطالب ايجاد شود علاوه بر آدرس فوق از آدرس دهي به شيوه زير نيز پشتيباني ميشود.
http://news.blogfa.com/post_18.aspx
در واقع دسترسي به صفحات چه با خط زير (Underline) و چه به صورت خط تيره امكان پذير ميباشد.
اين شيوه به زودي و بدون نياز به تغييرات يا كار خاصي از سمت كاربران جايگزين شيوه فعلي خواهد شد و البته آدرس دهي به شيوه قبلي همچنان حفظ و پشتيباني خواهد شد.
كاربران ميتوانند نظرات خود را در مورد نام گذاري صفحات (بخصوص اگر نام گذاري بهتري به نظرشان مي رسد) را براي ما بنويسند تا در نسخه نهايي بررسي كنيم.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۵ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)