fyty fyty .

fyty

راه اندازی بخش گزارش تخلف

در چند روز گذشته امکان جدیدی در جهت گزارش تخلفهای احتمالی به سایت بلاگفا اضافه شده است که با استقبال بالای دوستان و کاربران بلاگفا مواجه شده است. حجم مطالب و وبلاگهای زیر مجموعه بلاگفا آنقدر هست که امکان  بررسی همه آنها در حد امکانات تیم مدیریت سایت نباشد  و همین رو  کاربران سایت و بازدیدکنندگان وبلاگها می توانند بهترین کمک و یاری دهنده ما در ایجاد یک فضای سالم در وبلاگهای زیرمجموعه سایت و تضمین کننده بقای خدمات سایت باشند. همچنین گاهی  نیز شاهد مشکلاتی همچون افشای اطلاعات خصوصی افراد و یا تهمت و افترا به افراد حقیقی و حقوقی نیز در وبلاگها بوده ایم که باعث ناراحتی خانواده ها و یا لطمه به آبروی افراد شده است لذا لازم دانستیم تا تدبیری بیاندیشیم تا نحوه انعکاس این مشکلات و بررسی آنها با سهولت و سرعت بیشتری صورت گیرد.

از کاربران سایت و بازدیدکنندگان وبلاگها دعوت می کنیم  که در صورت مشاهده تخلف در وبلاگهای زیر مجموعه بلاگفا و یا وجود مشکلی با مطالب یک وبلاگ با استفاده از بخش گزارش تخلف ما را  آگاه نمایند.

گزارش تخلف     http://blogfa.com/About/Abuse.aspx



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۱۰ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

تکذیب یک شایعه

متاسفانه در روزهای اخیر اخباری در چند سایت اینترنتی در زمینه فروش بلاگفا منتشر شده است که خبری کذب بوده و قطعا براساس غرض ورزی و رقابت ناسالم منتشر شده است.بی تردید بحث فروش یک سایت نه تنها جنبه منفی ندارد بلکه همچنان که در کشورهای پیشرفته نیز رایج است نشان از پیشرفت و جذابیت تجاری سایت دارد. اما انتشار اکاذیب توسط سایتی که تحت مالکیت و مدیریت  یکی سایتهای رقیب بلاگفا است نمیتواند دلیلی جز فعالیت بر علیه بلاگفا و حرکت در زمینه رقابتی ناسالم باشد و البته این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی افتاده است.

سایت بلاگفا تحت مالکیت و مدیریت علیرضا شیرازی است و  هر ادعای مشابهی توسط افراد و شرکتهای دیگر تا زمانی که در سایت بلاگفا تایید نشود صحت ندارد. البته طبیعی است که سایت بلاگفا به عنوان یک سایت موفق و یا چشم انداز تجاری خوب مورد علاقه شرکتها و افراد مختلفی باشد و در این زمینه پیشنهادات مختلفی را نیز از مدتها قبل دریافت کرده ایم که حداقل یک مورد جدی آن توسط سایت رقیب بلاگفا بوده است که عامل انتشار اکاذیب فوق نیز میباشد. اما قطعا صرف مذاکره یا همکاری تجاری در زمینه جذب تبلیغات  و کسب درآمد نمیتواند به معنای فروش بلاگفا باشد  و مطمئنا در صورت تغییر در مدیریت و مالکیت سایت نیز بخش اخبار بلاگفا نخستین مرجعی خواهد بود که خبر آن را در اختیار کاربران خود و رسانه ها قرار خواهد داد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۱۰ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

اخطار! در رابطه با ایمیلها و نامه های جعلی و به نام مدیران بلاگفا

اگرچه بارها به این مسئله اشاره کرده ایم اما متاسفانه همچنان شاهد مواردی هستیم که ایمیلهای جعلی و به نام مدیران بلاگفا یا تیم بلاگفا برای کاربران ارسال  و به آنها در مورد محتوای وبلاگشان تذکر داده شده است یا در موارد دیگر اخبار کذبی همچون برنده شدن در مسابقه بلاگفا یا ... برای برخی کاربران ارسال شده است.
مجددا تذکر میدهیم که تیم بلاگفا تاکنون به هیچ عنوان و به مانند کاربران معمولی در بخش نظرات وبلاگ به کاربران اخطار نداده است و  در صورت نیاز با ایمیلهای خصوصی کاربران تماس گرفته خواهد شد که این مورد نیز بسیار نادر بوده است و البته در مواردی همچون نوع مطالب منتشر شده بلاگفا به کاربران خود اخطار نمیدهد و در صورت تخطی وبلاگی از قوانین سایت آن وبلاگ بصورت موقت مسدود شده تا هماهنگی لازم صورت گرفته و مشکل برطرف شود .
همچنین تیم بلاگفا به هیچ عنوان نیازی به نام کاربری یا کلمه عبور شما ندارند و بنابراین هرگونه تقاضا برای ارسال مجددا کلمه عبور یا موارد مشابه جعلی میباشد.
توجه داشته باشید که حتی اگر فرستنده ایمیل  info@blogfa.com یا دیگر ایمیلهای سایت بلاگفا نیز بود حتما با ارسال مجدد آن برای ما  از صحت آن  مطلع شوید.چرا که جعل عنوان یا ایمیل فرستنده ایمیل با کمک نرم افزارهای خاصی امکان پذیر میباشد.
دقت کاربران در بررسی ایمیلها و درخواستهای مشکوک و تدبیر در برخورد با آنها بهترین شیوه برخورد با غرض ورزانی است که  از این طریق منافع کاربران سایت را تهدید میکنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۹ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

بلاگفا - برترین سایت 1384

"برگزیدگان نظرسنجی «برترین‌های رسانه‌ای سال هشتادوچهار» مشخص شدند. بنا به اعلام هفت‌سنگ، سایت «بلاگفا» برترین سایت از نظر کاربران شناخته شده است." ایتنا

مجله اینترنتی هفت‌سنگ از تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۸۴ تا پایان نوروز ۸۵ یعنی ۱۳ فروردین امسال اقدام به برگزاری نظرسنجی «برترین‌های رسانه‌ای سال هشتادوچهار» کرده بود.
در این نظرسنجی، مجله هفت‌سنگ بر اساس نظرات هیئت تحریریه خود و کارشناسان رسانه‌ای در حوزه‌های آلبوم‌ موسیقی، برنامه تلویزیونی، پادکست، فیلم، نشریه، وب‌سایت و وبلاگ اقدام به معرفی هفت‌ برگزیده سال کرده بود.
انتخاب برترین در هر حوزه به نظرسنجی گذاشته شده بود و مراجعان به سایت می‌توانستند در مدت بیست روز نظرسنجی از طریق صفحه مخصوص ارسال نظرات در نظرسنجی شرکت کنند و در هر زمینه برترین را از نظر خودشان انتخاب کنند.
در پایان نظرسنجی بر اساس نظرات رسیده  برترین وب سایت 84 سال سرویس وبلاگ بلاگفا ( BLOGFA.COM ) بوده است.گفتنی است که سایت بلاگفا تقریبا دو برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب خود رای آورده است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۹ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

سال نو مبارک

فرا رسیدن سال نو و نوروز باستانی را به همه فارسی زبانان و به خصوص کاربران بلاگفا تبریک می گوییم  و امیداوریم سال جدید خورشیدی سالی سرشار از پیروزی و  بهروزی برای شما عزیزان باشد .
سال گذشته را سالی مثبت برای سایت بلاگفا ارزیابی می کنیم و مطمئن هستیم موفقیتهای حاصل شده نمی توانست بدون حمایت کاربران خوب بلاگفا و دوستان و همکارانمان حاصل شود. اگرچه نقصهایی نیز در این میان وجود داشته و اشتباهات ما نیز کم نبوده ، اما آشنایان به محیط وب می دانند که نگهداری و پشتیبانی  از سایتی در اندازه های بلاگفا و آنهم برای ما که می خواهیم مستقل و بدور  از زد و بندهای آنچنانی باشیم آسان نیست.
برنامه هایی برای سال جدید در نظر گرفته  و یا در دست اقدام داریم تا بتوانیم سال جدید را مطمئن تر و با خدماتی با کیفیت بالاتر ادامه دهیم.در سال گذشته همچنین موفقیتهای در زمینه کسب درآمد و تامین هزینه های سایت حاصل شد که ادامه فعالیت را برای ما آسان تر و ادامه خدمات سایت را تضمین کرد.
امیدواریم سال جدید همچنان از یاری دوستان ، همکاران و کاربران بلاگفا بهره مند باشیم و در عین حال آرزو داریم سال خوبی برای وب فارسی و کاربران ایرانی  در پیش رو داشته باشیم.

با آرزوی بهروزی



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۹ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

بازدید روزانه از سایت بلاگفا از مرز سه میلیون و ششصد هزار گذشت

در ماه های اخیر  سایت بلاگفا شاهد رشد چشمگیر بازدیدکنندگان خود بوده است.در روزهای آخر سال ۱۳۸۴ نیز سایت بلاگفا شاهد افزایش بازدیدکنندگان خود بوده است و براساس گزارش نرم افزار تحلیل آمار سایت بلاگفا آمار روزانه صفحات بازدید شده در  روز سیزدهم مارس در بلاگفا از مرز سه میلیون و ششصد هزار نیز گذشته است.لازم به ذکر است که آمار بازدید روزانه سایت قبلا نیز از این تعداد گذشته است اما با توجه به برخی حملات اینترنتی و پویش موتورهای جستجو (که ممکن است باعث افزایش موقت آمار بازدید روزانه شود) آن آمار از نظر ما قابل طرح نبود. این آمار در حالی است که آمار بازدید صفحات سایت در ماه گذشته  کمتر از میلیون و هفتصد هزار بازدید روزانه نبوده است  و همچنین در وبلاگهای زیر مجموعه بلاگفا از فریم و صفحات اسکریپت جدا جهت محاسبه تعداد نظرات یا نمایش تبلیغات استفاده نشده است و از همین جهت آمار سایت به واقعیت نزدیک تر است.



آمار سایت براساس نرم افزار LiveStats شرکت DeepMatrix و براساس لوگ (Log) نرم افزار IIS تهیه شده است



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۸ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

آغاز به کار بخش فهرست موضوعی وبلاگهای بلاگفا

یکی از درخواستهای کاربران بلاگفا ایجاد یک فهرست موضوعی از وبلاگهای زیر مجموعه بلاگفا بوده است که با هدف ایجاد چنین فهرستی بخش فهرست موضوعی بلاگفا بصورت آزمایشی راه اندازی و هم اکنون قابل استفاده میباشد. نویسندگان وبلاگهای زیر مجموعه بلاگفا میتوانند پس از ورود به بخش مدیریت وبلاگ در بخش  "درج در فهرست وبلاگها" نزدیک ترین موضوع مرتبط با وبلاگ خود را انتخاب کنند.
همچنین اگر موضوع خاصی نیز به نظرتان می رسد در بخش تماس با ما و یا در بخش نظرات مطرح کنید

 نسخه اولیه فهرست موضوعی در حال حاضر در ادرس http://www.blogfa.com/Members در دسترس  میباشد.

در چند روز آینده و پس از بررسی این بخش و تکمیل فهرست این بخش بصورت رسمی فعال خواهد شد.

اما چند درخواست دوستانه

۱- لطفا اگر اکثر مطالب وبلاگ شما ( مثلا حدود دو سوم کل مطالب)  مرتبط با یک موضوع خاص است چنین موضوعی را از فهرست موضوعات برای وبلاگ خود انتخاب کنید.
۲-حتما نگاهی دقیق به کل موضوعات داشته باشید تا نزدیک ترین موضوع را به وبلاگ خود انتخاب کنید.
۳- درج در فهرست بصورت خودکار انجام میگرد و از همین رو از شما انتظار داریم تا با احترام به خودتان و دیگر کاربران بلاگفا  از درج وبلاگ خود در فهرستی که ربطی به وبلاگ شما ندارد پرهیز کنید.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۶ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

آماری از فعالیت یکساله سایت بلاگفا

نخستین سالگرد تاسیس و آغاز فعالیت سرویس بلاگفا فرصتی  برای نگاهی به نتایج و آمار فعالیت این سایت در یکسال گذشته است.آنچه در ادامه درج خواهد شد آماری از فعالیت یکساله بلاگفا می باشد که در نشستی که به همین مناسبت برگزار شده بود در اختیار خبرنگاران و کارشناسان میهمان  قرار گرفته و توسط ایشان بررسی شد.

تعداد کل وبلاگهای ثبت شده در طول یک ساله گذشته : بیش از دویست و شصت هزار وبلاگ
تعداد کل وبلاگهای موجود با توجه به حذف وبلاگهای آزمایشی و غیر فعال : بیش از صد و پنجاه هزار وبلاگ
تعداد کل وبلاگهای فعال در دو ماه گذشته : نود و شش هزار وبلاگ
تعداد کل مطالب (پست)  وبلاگهای بلاگفا : بیش از یک میلیون و صد و شانزده هزار مطلب
تعدا کل نظرات ثبت شده در وبلاگهای بلاگفا :  کمی بیش از یک میلیون و ششصد هزار نظر

همچنین با توجه به افزایش کاربران سایت در ماههای اخیر هم اکنون بطور متوسط  ده مطلب (پست) جدید در هر دقیقه در وبلاگهای زیر مجموعه بلاگقا ثبت می شود.

آمار بازدید از بلاگفا نیز با توجه به روزهای مختلف هفته بین یک میلیون تا یک میلیون و هشت هزار بازدید متغیر میباشد.
لازم به ذکر است که با توجه عدم استفاده از فریم، صفحات جدا برای گرفتن تعداد کامنتها یا نمایش بنر در صفحات بلاگفا و وبلاگهای زیر مجموعه آن  این آمار بیشتر به حقیقت نزدیک است.

همچنین و براساس آمار سایتهای تحلیل ترافیک (مانند الکسا)  سایت بلاگفا و با توجه به آمار شش ماه گذشته آن جزو پیننده تری سایتهای فارسی قرار دارد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۵ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

برگزاری نشستی دوستانه به مناسبت سالگرد تاسیس بلاگفا

به مناسبت سالگرد تاسیس و آغاز فعالیت بلاگفا نشستی دوستانه با چند تن از کاربران بلاگفا ، خبرنگاران و فعالان عرصه فن آوری اطلاعات داشتیم.متاسفانه حادثه ناگواری که برای هوطنان ما و به خصوص جامعه خبرنگاران و فعالان رسانه ها اتفاق افتاد ما را نیز بر آن داشت تا  با احترام به یاد و غم  همکاران و بازماندگان قربانیان این حادثه جلسه را بصورت رسمی تر برگزار کنیم .

در ابتدای جلسه شرحی مختصر بر فعالیت یکساله بلاگفا، اهداف ، پیشرفتها و مشکلات سایت خدمت مدعوین عرضه داشتیم و ضمن مرور امکانات جدید سایت و  توضیح ایده ها و برنامه های در نظر گرفته شده برای آینده بلاگفا از نظرات ایشان نیز بهره بردیم.

در ادامه و  با توجه به حضور آقای روزبه هاشمی ها مدیر عامل شرکت روند تازه (OURIRAN) در تهران فرصتی پیش آمد تا ضمن معرفی این پشتیبان خوب بلاگفا ، ایشان  درباره مشخصات سخت افزاری و تنظیمات سرورهای بلاگفا در سرور روم این شرکت در کانادا توضیحاتی خدمت میهمانان محترم بلاگفا داشته باشند.

همچنین در این نشست آماری از فعالیت بلاگفا و بصورت آنلاین و در لحظه خدمت مدعوین عرضه شد که با توجه به حضور کارشناسان فعال در عرصه آی تی این آمار مورد بررسی ایشان قرار گرفت.

در نهایت گپ دوستانه ای درباره وبلاگ و وضعیت آن در ایران و راه کارهایی که برای توسعه و بهبود شرایط ،بایستی در نظر گرفته شود و همچنین فعالیتهای بلاگفا در این زمینه  داشتیم .

ضمن تشکر فراوان از دوستانی که قبول زحمت کردند و در این نشست حاضر شدند آرزو داریم سال بعد بلاگفا را موفق تر و بهتر از امروز ببینیم و  امیدورایم جشن دو سالگی آنرا در کنار تعداد بیشتری از کاربران آن بگیریم.


Alireza Shirazi
علیرضا شیرازی - مدیر بلاگفا

Roozbeh Hashemiha
روزبه هاشمی ها - مدیر شرکت روند تازه و پشتیبان بلاگفا


BLOGFA - Session
ارائه آمار بازدیدکنندگان بلاگفا بصورت آنلاین

CCW Magazine
سالگرد تولد بلاگفا مبارک - دنیای کامپیوتر و ارتباطات


 لازم است تشکر ویژه ای از آقای حسن محمدی عکاس خوبی که ما را در این مراسم یاری کردند و دوستان خوبمان در نشریه الکترونیکی جوان ایرانی داشته باشیم.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۵ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)

شانزدهم آذرماه - نخستین سالگرد تاسیس بلاگفا

در شانزدهم آذرماه 83  سرویس بلاگفا BLOGFA.COM  فعالیت خود را به شکل جدی آغاز کرد و اینک پس از یکسال فعالیت در آستانه ورود به دومین سال فعالیت بلاگفا هستیم.
سال گذشته در چنین روزهایی در حالی آغاز فعالیت بلاگفا را اعلام کردیم که صدها ایده ، برنامه و آرزو برای آن داشتیم و خوشحالیم که با همیاری و راهنمایی کاربرانمان توانسته ایم به بخش قابل توجهی از آنها دست پیدا کنیم و هر چند که هنوز راه درازی در پیش داریم ولی دلگرم به مهر دوستان خویشیم و مطمئن هستیم با برنامه ریزی و تلاش بیشتر و همچنین همیاری کاربرانمان  سال آینده شاهد بلاگفایی بهتر خواهیم بود.
اگر چه ممکن است آنرا بلند پروازی بدانید اما هدف و انتظارمان از ایجاد بلاگفا ، عرضه بهترین سرویس وبلاگ فارسی و با توجه به معیارهای چون کیفیت سرویس،سرعت و سادگی ،خدمات مناسب و احترام به کاربران بوده و سرلوحه برنامه ها و تلاشمان در آینده نیز خواهد بود.
بلاگفا در سال گذشته شاهد استقبال بی نظیر کاربران فارسی زبان بوده و میزبانی از هزاران وبلاگ خوب فارسی برایمان افتخاری بزرگ است هرچند که می دانیم وظیفه ما نیز به همین نسبت بیشتر شده است. هزاران دوست و کاربر خوب بلاگفا قطعا مهمترین و ارزشمندترین دستاورد یکسال فعالیت سایت بوده اند و امیدواریم همچنان شاهد همراهی آنها باشیم.اگرچه سال گذشته آنقدرها هم برما آسان نگذشت و درگیریهای حقوقی و یا بی لطفی برخی از مسئولین و کاربران و مهمتر از همه اشتباهات خودمان  ما را آزرده کرد اما با توجه به تجارت و درسهایی که در این مدت آموختیم همچنان به امید آینده ای بهتر تلاش خواهیم کرد.

نخستین سالگرد فعالیت بلاگفا را گرامی میداریم و آنرا سرآغازی برای توسعه بهتر خدمات و امکانات بلاگفا میدانیم.

مهرتان افزون

علیرضا شیرازی



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۰۴ توسط:fhkg5r موضوع: نظرات (0)